„Za mého mládí byl vzduch čistější a sex špinavější.“
Jack Nicholson
Vzpomínám na ty časy, kdy za řízení auta bez řidičského oprávnění hrozila jen pokuta ve výši jedné výplaty a to i v případě, že jste měli alkohol v krvi. Dneska by Vás úřady „zašlapali“ ve správních řízeních nebo zavřeli do „tepláků.“
Ano, samozřejmě vzpomínám na tehdejší možnost jezdit jako teenager bez řidičského průkazu. Kamarád se tak například seznámil se stejně mladou holkou, když ji tehdy jako sedmnáctiletý na křižovatce „naboural“ auto. Jednalo se pouze o starší ročníky aut, tedy tzv. „škodárny stodvacítky,“ které moc rychle nejezdily, takže tato auta v rukou zběsilých idiotů byla relativně bezpečná.
Taky samozřejmě nezapomenu na pořádnou cestu do Olšan. Zkrátka jsme si vyjeli zachlastat s partou kluků v nákladním autě. U baru se už objednávalo a v tom jsme zaslechli kamaráda od stolu, jak říká: "Dej nám 24 panáků!" Řidič ho opravil: "Ne pro mě jen pivo, protože já řídím!"
Zhruba o měsíc později jsme se s partičkou vydali na diskotéku v Pavlovicích. Ráno, když jsme se vraceli zpátky, tak jsme všichni zajeli na benzínku, kde si řidiči navzájem porovnávali naměřené hladinky. "Kolik máš promile?" - "Jenom 1,72." - "A ty?" - "2,54."
Jenže situace se začala vyhrocovat, a to když čerství absolventi řidičských průkazů, kteří tehdy výhradně s rovnými „šiltovkami,“ začínali jezdit „nalití“ i „zčazení“ zároveň. To způsobovalo více dopravních nehod a samozřejmě se 15 let po revoluci začala tato dopravní svoboda utahovat.
Zpřísnění pravidel se dotklo vedle aut samozřejmě také silných motorek. Zhruba ještě 15 let po sametovém roce 1989 bylo možné jezdit neomezeně, a to od 18 let na jakkoliv divoké mašině, takže bylo úplně jedno, kolik měla motorka koní nebo jaký byl objem jejiho motoru.
Udivuje mě, že se tohle zpřísnění neproběhlo také u „autíček,“ která mají vysoký obsah nebo počet „kobyl“ v motoru. Když takové auto řídí mladý „rybízek“ s čerstvými papíry a bez zkušenosti, a bude se snažit závodit se zkušeným řidičem na motorce, tak to pro jednoho z nich nebo rovnou oba může skončit slušnou „pasekou“ na silnici.
Vraťme se ale k tématu příběhu samotnému:
Česká republika je zemí neomezených možnosti, protože v minulosti jeden ze zaměstnanců ministerstva spravedlnosti „vysekal“ z průseru „katarského“ prince, který zneužíval nezletilé dívky, a pak jej jednoduše poslal letadlem domů. Zkrátka máte-li peníze, tak jste za vodou.
Jenže tehdy potkalo štěstí i mne, ačkoliv jsem tehdy patřil mezi adolescenty a teenagery zároveň, což by sice právně nešlo, ale morálně to bylo odpustitelné. Vydal jsem se totiž s bratrem a jeho kamarády na diskotéku, kde jsem se seznámil s jednou hodně mladou slečinkou bohužel ale „pod zákonem.“
Večer ubíhal, proto jsem se rozhodl s tou holkou vyjít ven:
„Chceš si se mnou pokecat v autě,“ řekl jsem.
„A co tam jako půjdeme dělat,“ zeptala se slečinka.
„Mám na zadním sedadle gin s tonikem a můžeme se společně napít, pokud budeš mít teda chuť.“
„Tak OKi.“
Člověk, když pije, tak naštěstí hodně mluví:
Slečna povídala: „Za několik týdnu pojedeme se základkou na školní výlet.“
Jelikož se o základní škole zmínila už několikrát, tak jsem se zeptal: „Můžu se Tě zeptat na to, kolik ti je vlastně let?“
„Třináct,“ řekla mladá slečna.
„Cože?“ Lekl jsem se.
Začala mi rukou zajíždět do kalhot a s klidem řekla: „Ale neboj se, já už ale nejsem panna.“
Raději bych ten den sbalil nějakou „plochou sedmnáctku,“ což je pro chlapáka, který má v současnosti doma plochý LCD monitor i domácí nářadí docela relativním pojmem.
Můžu jen na svou obhajobu říci, že takhle rychle jsem z auta ještě nikoho nevyhodil. Kdyby ta dívka měla tehdy technickou, tak bych ji jako správné lolitce zubama sundal kalhotky a šel rovnou na věc.
Tahle báseň je určena pro ty dívky, které už konečně zažily to svoje tenkrát poprvé:
Každá dívka mladá,
má ráda fousatého hada,
nekouše a nesyčí,
jenom lechtá na piči.
Slovník pojmů:
Rybízek = mladý nezkušený hoch
Evropské standardy stanovuje Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES ze dne 20. prosince 2006 o řidičských průkazech. Po roce 2006 se tak posunula možnost řízení celkové skupiny A od 21 let a později dokonce od 24 let.