Jde to Dobré Wow!

slovo VŮL a jeho použití

Literatura > Recenze
zavítejte do komnaty poznání, čtení vám zabere necelé 3 minuty

Slovo vůl je jedním z nejskloňovanějších podstatných jmen. Je proto také důvod, vždyť možnosti jeho využití jsou bezlimitní.

členění:
1.  vůl - zvíře
2. "ty vole" - nadávka - vůl - člověk
3. "ty vole" - povzdechnutí - nad svou osobou - nad smůlou
4. "takovej vůl!" - nadávka hrubá
5. "ty vole" - sdělení údivu - nad jakoukoliv situací

1. vůl - zvíře - připomíná bůvola - druh, jenž od volů emigroval ke kravám a volové ho vyBŮčeli.

2. "ty vole" - obvykle použitá v případech spletení se, příklad:
   "no ty volé!" = omylem jsem rozlil medovinu u svého kamaráda.

3. "tyvole" - tento výraz může být často zaměněn, pozorujte:
A)Dobíhám autobus - řidič mi zavře před nosem = "no ty vole!" (směřováno k řidiči) (což se všichni shodneme že se hodí k bodu číslo 2)
B)Dobíhám autobus, vyběhnu zpozarohu, ale autobus již odjíždí = "no ty vole!" - mířeno na svoji osobu z důvodu pravděpodobné možnosti předejití této situace v nedávné minulosti.

4. V naprosté většině případů používáme v přítomnosti více jak 4. lidí, záměrem je osobu zesměšnit. příklad:
Roman chce vejít do obchodu, avšak táhne za dveře, udělá krok vpřed...ale dveře se otevírají na druhou stranu, udělá již zmíněný krok přímo do skleněných dveří, s mimickými svaly v křeči je nalepen na skle. - Tomáš (náhodný kupující v obchodu) ho spatří a tak, aby to VŠICHNI slyšeli zvolá: "takovej vůl!" a současně míří svým ukazovákem do oblasti Romanova zuboženého výrazu.
Následuje otočení všech přítomných návštěvníků v obchodu.
V tuto chvíli každýz nich zvolá některé z probraných výrazů.
Starý pán klepající si na čelo a zírající na Romana rozpláclého o sklo "ty vole!".
Roman - "ty vole" - povzdechnutí nad svou situací a následně po spatření starce - "ty vole, dědku!". Do již uklidněné scény netaktně proniká ječení prodavačky ukazující někam za zničeného Romana - "VŮL!!!"
Poslendí zvolání vykoná Tomáš - "takovej vůl!" - důraz na velikost přibíhajícího vola.
Nyní se ocitneme v "kůži" onoho vola - "já jsem vůl padam pá, a ty jsi bůvol tada"
(záměr útoku vola je všem nejasný, pouze hRomanova bunda s obrázkem BŮvola nám napovídá)

PRÁSK

5. "ty vole" - údiv značící situaci pro člověka opravdu raritní a neběžnou.
příklad(blbost): vzdušný souboj veverky a hrocha.
příklad(ehm)- z trosksek "obchodního masakru" - jak novináři nazývají onu volovskou "nehodu"
se dere na povrch zkrvavená ruka Romanova, vyhrabe se z trosek, shlédne místo..."ty vole"

epical end

Pro přidání komentáře se přihlaste.
vortex
kvalita komentáře: 0 vortex 19. ledna 2008, 15:46
gorik: ano, trochu sem to opříběhoval :) děkuji
gorik
kvalita komentáře: 0 gorik 18. ledna 2008, 18:36
:) ale konec sem nepobrala, začátek líbil víc:)
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 18. ledna 2008, 18:25
vortex: to je Vůl:smk:

myslím že tohleje este vcelku zajímava diskuze. vedou se horší
vortex
kvalita komentáře: 0 vortex 18. ledna 2008, 17:55
sty: deathmatch :aha: - budu tam první, souboj začíná při vstupu na "ostrůvek"
vortex
kvalita komentáře: 0 vortex 18. ledna 2008, 17:52
...je tu málo krve, vyzývám vás na půlnoční HA masakr - václavák u sochy o půlnoci, zbraně s sebou, nože povoleny, pistole ne, taktéž zákaz použití vrhacích nožů, a nožů obyčejných použity za hodu. :ja:
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 18. ledna 2008, 17:45
ArthurChyba: Vesměs mě potěšilo cos napsal. Já sem si vědom to čehos napsal...ale díla nemusí být nutně jen naučená. Já jsem chtěl ale mluvit tak všeobecně! Bylo by zbytečné se rozepisovat vyjímkami a všelijak různými pohledy na věc. Což platí jak o věku tak o onom "umění".
-umění je od slova neco umět. Když umíš, tak máš možnost si to někde vystavit. Toto umění nemusí nutně transformovat myšlenky odjinud. Když přeženu, v době kamený těžko mohli odn'ekoho opisovat malby na stěnách. Je to hlavně o tom co jsi napsal na konci: o reflexi reagovat na podněty.
-v posledním bodě bych snad mohl jen zdůraznit na fakt, že autor čehokoli, rád upustí třeba od vážně znějící básně, aby si tzv oddechl na něčem lehčím. Jak sem snad spravné pochopil, VORTEX když pasl toto dílo, nebyl zrovna v melancholické chvilce. Chtěl jen udělat satiru na sprostá slova. Jistě z toho mohl vydupat víc, ale nevydupal:).
- jinak hodnoť a posouvej, je to bohulibá činnost. rozhodně sem nečekal že něco takového napíšeš:),...je to vzácné
moths
kvalita komentáře: 0 moths 18. ledna 2008, 14:38
...ach jo...:che:
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 18. ledna 2008, 08:40
:bueh: šišku cos to rozpoutal:ee:
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 18. ledna 2008, 00:14
eh..a nemyslel jsem represivní, ale regresivní charakter..má chyba
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 18. ledna 2008, 00:11
Bakllazaan: Myslím, že se v nejednom bodě mýlíš. Dílo podle pevných kritérií nehodnotím, nedělá to ani současná kritika. Jsou sice některé charakteristické znaky, ale umělecké dílo může být i takové, které je záměrně porušuje, čímž vzniká obrovský prostor pro umělecké vyjádření i subjektivní hodnocení. Další bod, ve kterém se pleteš je básnické střevo. Jsi si vědom toho, že básnickost ( i malířství, grafika, fotografie,...) jsou činnosti nikoli dané, ale z největší části naučené, vypilované? Každé dílo vzniká z jiného díla tím, že nějakým způsobem transformuješ některé prostředky předchozích děl a deformuješ tak dřívější ideu. Každý básník tvoří pro zábavu a ze zábavy ( znáš někoho, kdo tvoří z nutnosti? ), jde jen o to, jakou formu ta zábava má. Poezie i jiný druh literatury má za ,,úkol" evokovat ve čtenáři jakýsi princip slasti a rozkoše ( obrazně! ). Proto argument obyčejného smrtelníka je dost plytký a neadekvátní. Navíc, jmenuj mi básníka, který se básněním živí a uživí...Pleteš se i v případě mého způsobu hodnocení. Pokud bych vás hodnotil ve srovnání s profesionály, opravdu by zde museli být samé nuly. Já ale hodnotím v rámci humanartu...dal jsem i desítky, dal jsem i nuly. Další věc je použití tvého výrazu filantropní. Je to moje východisko i životní filosofie. Snažím se to prosazovat i na tomto serveru, ale mnoho lidí to pokládá za kritiku, ačkoli nejsem kritik, ale pisálek. Jen chci, aby se zvedala úroveň psaní každého z vás. Dostat se na vyšší úroveň sdělení. Opisujete tisíci slovy jednu chabou a nepříliš vtipnou myšlenku, přičemž vím, že jich v sobě máte víc. Stačí jen nakopnout. To samé očekávám i z druhé strany. Poslední výtka je k věkovému průměru na tomto serveru...vážně si myslíš, že jinde to je jinak? Zkus někdy zabrousit jinam a zjistíš, že sedmnáctiletí dokáží svoje myšlenky zformulovat do takové síly, že jim nikdo z nás nesahá ani po kolena ( ostatně, dokladem je i Rimbaud ). Čerpají z okamžité reflexe, která se tady stává pouhou formální servilitou, kterou nikdo nikomu nepomůže. Pomazat si med kolem hubu a šup na další dílo...Mně samotnému je dvacet. Ještě bych se mohl rozepsat, ale počkám si, co napíšeš...
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 17. ledna 2008, 20:39
.....jestli to první, tak to bychom tady museli všichni nekompromisně hodnotit díla (jakákoli, i fota) samými nulami, jelikož jsou povětšinou hodně pod úrovní profesionálů
tímž se ovšem dostáváme k onomu rozkolu, kde se na díla někdo kouká dosti z profesionálního hlediska a druhý spíše z toho filantropního pokud mohu říci....ty zřejmě patříš do té první sorty. Což , na tomto serveru, jež malá skupinka lidí přesahuje pětadvceti let a výše, je poněkud zcestné.
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 17. ledna 2008, 20:31
ArthurChyba: represivní tendence...pche. Záleží na tom, milý nezdvořáku, jestli dílo hodnotíš podle pevně daných kritérií, jimiž se řídí především lidi jež mají básnické střevo a živí se jím, nebo jako příspěvek (tím myslím to dílo:) ) obyčejného smrtelníka a člověka, jež tvoří ze zábavy pro zábavu.
kezooor
kvalita komentáře: 0 kezooor 17. ledna 2008, 20:30
ArthurChyba: Romanem a Tomášem jsi myslel samotného autora?... zajímavé. To, že text bude postrádat uměleckost i když poznáš Ondřeje, nezjistíš, dokud ho nepoznáš.:jo:
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 20:24
kezooor: V to mbyla ta propast:-) Já chápu díla jako příspěvky a komentář pak jako komentář:-) Chyba na mé straně...
kezooor
kvalita komentáře: 0 kezooor 17. ledna 2008, 20:23
ArthurChyba: A právě v tom komentáři se ta odpověď nachází a právě ten komentář jsi zřejmě ani pořádně nečetl. Vzniká nám tady menší propast v porozumění, rozuměj: jsem z fór zvyklý označovat zdejší "komentáře" jako "příspěvky".
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 20:22
kezooor: K úplnému pochopení práce je především potřeba osobně znát spíše nekonečného Ondřeje Šišku, než kohokoliv jiného...ty jsi myslel asi tohle, že? Mno, to však nevylučuje to, co jsem ale napsal dopoledne. Těma dvěma jsem měl na mysli především autora. A myslím, že text by postrádal jakékoli uměleckosti i v případě, že bych znal O. Šišku...:-/
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 20:19
kezooor: Tohle je reakce na komentář, ne na dílo:bueh:
kezooor
kvalita komentáře: 0 kezooor 17. ledna 2008, 20:15
ArthurChyba: Odpověď se nachází v příspěvku, na který jsi reagoval a zřejmě ho ani pořádně nepřečetl.
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 20:09
kezooor: Tak jak to, že se to drtivé vtšině těch, kteří vás neznají, absolutně nelíbí?
Bakllazaan: revoluční je, to rozhodně, akorát s trochu repressivní tendece o 4,5 tisíce let zpět. :-/ Pokud si myslíš, že tohle má nějaké umělecké ambice, doplň si alespoň základní vzdělání...evidentně ti chybí. A ber to jako urážku!:prr: :zub: :hi:
kezooor
kvalita komentáře: 0 kezooor 17. ledna 2008, 17:45
3 Řekl bych, že k pochopení díla naprosto není třeba znát mě ni Romana, neboť se tam nevyskutují žádné naše charakteristické rysy, kteréžto by sloužili jako podmínka k pochopení celého díla. Zaměním-li jména Tomáš a Roman za Karel a Pavel, práce dává stále stejný smysl a na ničem neztrácí. K úplnému pochopení práce je především potřeba osobně znát spíše nekonečného Ondřeje Šišku, než kohokoliv jiného :jo:
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 17. ledna 2008, 17:10
zaujímavé, ale trochu ťažko sledovateľné
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 17. ledna 2008, 17:06
Bakllazaan:
Bůh ať stojí při Tobě až mi přijdeš pod ruku!
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 17. ledna 2008, 16:19
dis-ease-zoe: neřekl bych. spíše je to o tom, nejste připraveni na tak revolučního písaře...a vůbec né ty, ty zlobná básnířko:smk:
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 17. ledna 2008, 13:55
No jako... ty píčo!
Hele až na kousek části 4 je to absolutně nicneříkající. Obávám se, ale že lidi kteří neznají osobně romana a tomáše si ani z tohoto nic nevemou.
Plumm
kvalita komentáře: 0 Plumm 17. ledna 2008, 12:20
no tyvole
Fairiella
kvalita komentáře: 0 Fairiella 17. ledna 2008, 11:46
eh.... možná pár bodů... že je to tak dlouhý.... a jinak... nevim no :P
Gizzer
kvalita komentáře: 1 Gizzer 17. ledna 2008, 11:23
3 Nejlepší dílo na celym HumanArt...a to je můj nezaujatej objektivní názor
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 11:08
Za co se omlouváš????:wau: ...fouknutí po větru = zbytečnost:-) Neměj mi to za zlé, myslím si to zatím jen já:-)
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 11:07
ještě body
vortex
kvalita komentáře: 0 vortex 17. ledna 2008, 11:06
to fou knutí bylo jen "epical end"...

omlouvám se?
ArthurChyba
kvalita komentáře: 0 ArthurChyba 17. ledna 2008, 11:04
Eh...kdyby v tom byl alespoň vtip i pro ostatní než jste vy dva, takhle je to fouknutí po větru...
vortex
kvalita komentáře: 0 vortex 17. ledna 2008, 11:00
děkuji, přesně tak to je, jen sem tam něco plácnul ke konci ;) :love:
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 17. ledna 2008, 10:59
....tvé pomatené mysli tak to beru.
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 17. ledna 2008, 10:59
3 ani na vteřinu jsem nezaváhal označit toto dílo za tvůj tvůrčí vrchol....
a líbilo se mi to zdaleka před tím, než jsem byl jeden z aktérů.

jen to poslední zvolání njesem schopen pochopit....ale jestli se jedná jen o výdobytek
  • vortex Autor
    vortex
  • 9 bodů
  • 34 komentářů
  • 3 hodnocení
  • 17. ledna 2008, 10:34
  • 5288 zobrazení
  • 0 oblíbené