Jde to Dobré Wow!
zklamaná princezna - Grafika - hloupy_ivan
hloupy_ivan

hloupy_ivan

Jan Sklenář
  • 10 bodů
  • 18 komentářů
  • 4 hodnocení
  • 01. dubna 2021, 21:25
  • 1070 zobrazení
  • 0 oblíbené

zklamaná princezna

Grafika > Ilustrace / Ruční malba / Ruční kresba

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

ředěná tuš, štětec, papír

Použitá techhnika, software

kresba/malba tuší
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Dani
kvalita komentáře: 0 Dani 13. dubna 2021, 14:12
hloupy_ivan: Tak na tu knihu se těším! :jo:
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 10. dubna 2021, 18:52
Dani: (: transvestitně část těch prioncezen vypadá, asi se v tom odráží obecně známý sklon kreslit tak trochu sebe když kreslíme podobu z hlavy: tedy, abychom si rozuměli, ne, že bych já byl transvestita a ne, že by mi ta princeska byla podstatně podobná :-D Malé mozkovny dělám pravidelně - svojí kreslířskou samovolou inklinaci jsem už povýšil na styl: je to tak jednodušší… :-)
Kniha je taková docela hodně cáknutá koláž z různých pohádkových textů. Některé zlomky pohádek se promítají v názvech zde vystavených ilustrací. Autorem koláže nejsem, je dílem autorky, která obstarává také design knihy. Pevně věřím, že dílo vyjde letos.
Díky za milý komentář.
Dani
kvalita komentáře: 0 Dani 10. dubna 2021, 10:07
3 Mně ta hlava připadá nesmírně legrační. Je to takový udivený transvestita s malou mozkovnou. Má SKVĚLÝ výraz! A za ten dávám body. Můžu se zeptat, co to chystáte za knihu?
Yum
kvalita komentáře: 0 Yum 06. dubna 2021, 18:14
hloupy_ivan: Jsem ráda, že jsem to více méně trefila - podobně totiž vypadaly moje první práce drahýma akvarelama, které jsem dostala k vánocům. :D
A upřímně doufám, že u barev zůstaneš. Kombinuješ je dobře a jak už jsem psala - s trochou praxe by výsledky mohly vypadat fantasticky.
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 1 hloupy_ivan 04. dubna 2021, 21:57
Yum: jxr: Děkuju, rozhodně není co odpouštět, právě naopak: něco takového jsem tu nezažil leta a je to ohromně osvěžující: samosebou, asi bych si nechtěl obdobně psát o každé své práci, ovšem snesl bych to častěji: je to obohacující. Ten postřeh Yum není asi daleko od reality. Já maluju/kreslím v plné barvě docela málo a vlastně vždycky s takovým pocitem někde v koutku duše, že vlastně nevím, jakou barvu volit...často je tam tak trochu bezradně kladu (jakkoliv nějaká obecná pravidla znám). Někdy si přitom připadám tak trochu postiženě :-) Odtud asi i ten pocit toho zkoušení nových barev. A vlastně i to je pravda, protože ty tuše mám sice dlouho, dlouho a rád je i používám, ale většinou ve velmi redukovaném počtu. Často je to ředěná jen jedna.
Tohle mne bavilo hodně, těch obrázků jsem udělal několik a byl jsem překvapený, do jakých konstelací barvy té podivuhodné škály vstupují a čeho se jimi dá dosahovat. Ilustrace knížky stojí na monochromních kresbách a většina z nich je jen perem.
Ano, i já považuju ty obrázky, na které tu Ant ukazuje, za dost zajímavé rozcestníky a jsou pro mne dost důležité. Jsou z fáze prvních zkoušek právě v době, kdy jsme začínali s přípravou knížky a já hledal techniku, než jsem se širokým obloukem vrátil zase k více méně zcela klasické kresbě perem a štětcem.
Mějte se prima.
Yum
kvalita komentáře: 0 Yum 04. dubna 2021, 21:30
2 Ty jo... Za mě jsou tam momenty, které se mi fakt hodně líbí (ústa, vlasy, výběr barev), ale celkově mi to přijde takové rozpačité. Obecně to na mě působí, jako když si člověk pořídí nové super barvy, se kterýma ještě nikdy nepracoval a chce si vyzkoušet, co všechno to umí, ale zároveň ještě trochu tápe. Ale rozhodně to nepovažuju za šlápnutí vedle - spíš za první zkoušku něčeho, co časem může vypadat skvěle.
A souhlasím s jxr: - myslím, že má smysl si s princeznou ještě zatančit. :))

Mj. Taky se hlásím k těm, kdo jsou rádi i za kritické komentáře! :)
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 04. dubna 2021, 19:24
hloupy_ivan: ...moc se omlouvám za tuto pitvu princezny - chtěl jsi však, abych byl konkrétnější...myslím, že jsem vyjádřil vše, co jsem chtěl a měl na srdci...jádro...JÁDRO...této princezny není špatné...je dobré...jen bych se ještě, v mém případě...kdybych já byl tvůrce...vrátil a zkusil s ní ještě zatančit...víc bych ji protočil v kole, až by sukně vířily...měj se dobře a ať se práce vydaří - jistě to bude pěkně ilustrovaná knížka :)
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 04. dubna 2021, 19:11
Ant: Ant: to co uvádíš, Ante, jako katastrofu, já vnímám jako bezva věci - to se mi líbí...termín, který jsi použil - příjemný akvarel - bych tedy nepoužil, už jen kvůli těm neuspořádaným barevným plochám...pod pojmem " naivní malba " si taky představuji něco jiného a o jednoduchost zde myslím také moc nejde...ale víc hlav, víc názorů
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 04. dubna 2021, 18:56
jxr: Ne, ne, ta princezna je zcela smyšlená. S vráskami máš pravdu. Skvrny ve tvářích i červený nos zvyšují plačtivou rozladěnost tváře - ale to už se dostáváme někam, kde se málokterý výtvarník cítí dobře a kam by se snad ani dostávat neměl. Ona je ta otázka stejně asi spíš řečnická. Jak moc být konkrétní v detailech, jak moc se snažit o realistickou tvář, vlasy a tak nevím. Stejně ani nevím jak moc a jakým směrem podobné věci stylizovat. Jak jsem psal, sám s tím nejsem dokonale spokojen, ale nemyslím si, že z ostatních mých prací v tom smyslu tahle hlavinka nějak zvlášť vyčnívá.
V ilustracích nejsem tlačený žádnou uzávěrkou nebo tak, v tom je to docela svobodné. Ale samozřejmě ani takovou věc není dobře ani radno táhnout do nekonečna.
Ant
kvalita komentáře: 0 Ant 04. dubna 2021, 18:36
Ak by ťa zaujímal moj názor ...není to taká katastrofa ako napr. Tu... https://www.humanart.cz/grafika-91416-princezny.html ;) toto taký príjemný aquarel. Trochu naivná maľba pre mňa ale napr. Ilustrácie k básničkam bývajú také jednoduchšie som si všimol. ;)
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 04. dubna 2021, 18:26
hloupy_ivan: Vzal plášť a jel za princeznami se povedlo...na první pohled mi obrázek evokoval scény z filmů Karla Zemana...u této princezny - co přesně (jaké detaily ) vystihuje dost dobře to, co jsi chtěl? Jsi u této verze na vážkách - možná je to tím, o čem jsem psal? Čas tě tlačí...na úkor kvality? Mé postřehy - neuspořádané barevné skvrny, možná zamýšlené jinak, ale akční provedení vyšlo takto, které u mě nevyvolávají to, co by měly, naznačení vrásek v obličeji, které by měly ukazovat citové rozpoložení postavy podle mě nefungují v souhře úst a až moc otevřených očí...vlasy, vyžadující trochu víc pozornosti...proč červená špička nosu? Zajímavé je, že jak tak stále pozoruji onu osobu...jak na mě kouká z monitoru...cosi v tom jejím pohledu přeci jen je - výraz...ano výraz tam je...v očích a obočí...gesto...to tam fakt máš...v těch očích to zklamání vážně je ! Celek - zvláštní dívku jsi stvořil ( byl někdo modelem ? )...známe princezny z pohádkových předloh, známe tak trochu princezny v současném světě...má představa princezen je odlišná, ty jsi namaloval princeznu tak, jak asi skutečně dříve princezny vypadaly ( morfologie, krev a mlíko :) )...tento druh malby vyžaduje, podle mého soudu, přesné tahy, které nejdou opravit, nahradit...v tomto směru si myslím, že je to slabší ( což není žádná ostuda - tato akční malba prostě taková je ), ale víc variant by vytáhlo tu nejlepší...tu pravou...
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 04. dubna 2021, 17:33
Neblázni, pochybnosti jsou vždycky a pořád. Princezen stejně jako dalších obrázků jsou kvanta kvůli stálým pochybnostem a hledáním. Sem samosebou dávám ty, které mi přijdou buď něčím zajímavé, nebo je považuju za vhodné do finální podoby knihy. U téhle jsem v tomsměru na vážkách, ale vystihuje dost dobře to, co bych chtěl. Předchozí neviditelný v plášti stoupající za princeznami bude v knize docela jistě. Celá ta knížka je jedna velká, bláznivá hra.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 3 Nezn.uživatel 04. dubna 2021, 17:13
Ivane, přeopatrný jsem byl, protože na HA jsou tací, kteří by se za malý postřeh, kritiku nebo poznámku, rvali do krve...myslím si, že ty to nejsi, ale opatrnosti není nikdy dost...Tak trochu jsem tušil, že by to mohly být ilustrace k nějakému psanému textu, ale tak trochu jsem měl obavy " pasti " do které by ses mohl dostat ( délka trvání vkládání těchto princezen mi to trochu vyvolávalo :) )...princezny mě neodpuzují - je škoda, že si to myslíš, tento pocit nemám, spíš bych to nazval zájem o formu a způsob - a v tomto kontextu se série jeví v jiném světle...nicméně, u této varianty si stojím za svým pocitem ( který tě ovšem nemusí vůbec zajímat ) a bylo by užitečné, kdyby tě moje poznámka třeba zvyklala a vrátila zpět na rozcestí...to znamená, zkusil bys jinou variantu...víc variant " zklamaných princezen "...upřímě - jsi spokojený s tímto obrázkem, žádné pochybnosti nad touto formou? pokud ano, omlouvám se, že jsem obtěžoval...
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 1 hloupy_ivan 04. dubna 2021, 16:33
jxr: Milý jxr, není třeba u mne být tak přeopatrný: možno jít o mnoho přímější cestou k věci. Je to tak jak píšeš, není to myšlené jako skica, ale jako finál, případně zkouška předcházející jiné verzi plánované jako finální. Princezny, stejně jako temné lesy a ztemělé zámky, služebníci motající se s koňmi na nádvoří a podobné výjevy, to jsou všechno ilustrace ke knížce, která zvolna vzniká. Vzniká velice ztěžka a dlouho, ale to z důvodů spíš vnějších, které mají vliv na můj osobní čas i síly: nějak mi to nejde po večerech po kouskách dotáhnout. Mělo to už dávno být! Teď mi zbývají poslední tři čtyři ilustrace a bude to. Čili pokud Tě princezny odpuzují, můžeš chovat naději, že od nich nadále bude pokoj :-) Doufám, že se Ti to vesměs nelíbí proto, že postrádáš kontext a že výsledná knížka by třeba v Tobě takovou nelibost nevyvolávala. Kdo ví. Měj se.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 2 Nezn.uživatel 04. dubna 2021, 13:11
Ivane, nerad bych, kdyby moje poznámka vyvolávala nějaké negativní emoce. Estetické, morální, lidské a kdoví jaké selhání tento obrázek rozhodně není. HA - čko vnímám jako takovou virtuální galerii ( víc jak soc.síť ) a to je jen můj dojem. Protože to tak vnímám, tak čekám, že díla zde vystavená, jsou hotová, finální díla ( tedy pokud se nejedná o skici, ale ty bývají specifické ). Napsal jsem "to ne", protože pokud se, podle mého soudu a dojmu, jedná v tomto případě, o hotové dílo, nabyl jsem jak při prvním dojmu, tak i při bližším prozkoumání i při vložení do jistého kontextu, že tudy cesta nevede. Vycházel jsem jednak ze zkušeností z tvé tvorby, kdy se mi velice líbí a dává mi jistý smysl tvoje kresby tužkou... Tvé práce v tuži mě někdy osloví, někdy mě nechávají v normálním stavu... Tato podobizna v této technice mi však přijde slabá - moc se mi nelíbí...ani výraz, ani technika malby, ani hlava samotná... V takových podobných případech si obrázek/dílo prohlédnu a pokud mě neosloví či jsem napochybách, většinou nekomentuji a jdu dál... V tomto případě si představuji jisté rozcestí a mou poznámkou jsem chtěl upozornit, že se nejedná, podle mě, o správnou cestu. Na pomyslném rozcestí bych se vydal jiným směrem a toto téma zkusil zpracovat jinak... Rád bych se zeptal, z jakého důvodu tě stále drží toto téma princezen? Máš skvělé krajiny, výtečné postřehy z "ulic"... Zdá se mi, že toto téma princezen je tak trochu past... Rozhodně chci upozornit, že je to pouze můj dojem, který je zanedbatelný a který vnímají jako poznámku z mého pohledu...
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 03. dubna 2021, 22:34
jxr: ok, můžeš být konkrétnější, nebo je to z Tvého pohledu kompletní estetické, lidské, morální a kdoví jaké ještě selhání… :)
BlackTangerine
kvalita komentáře: 0 BlackTangerine 02. dubna 2021, 11:09
2 -
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 2 Nezn.uživatel 02. dubna 2021, 07:01
Ivane...to ne...
Emi
kvalita komentáře: 0 Emi 02. dubna 2021, 01:12
3 Řezničina.:) :D