Jde to Dobré Wow!
přestavba adepta šamanství - Grafika - hloupy_ivan
přestavba adepta šamanství - Grafika - hloupy_ivan
hloupy_ivan

hloupy_ivan

Jan Sklenář
  • 33 bodů
  • 23 komentářů
  • 14 hodnocení
  • 13. dubna 2020, 22:01
  • 689 zobrazení
  • 1 oblíbené

přestavba adepta šamanství

Grafika > DarkArt / Ruční kresba / Bytosti

Použitá techhnika, software

kresba perem a tuší, 26×18 cm
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Dani
kvalita komentáře: 0 Dani 26. srpna 2020, 14:36
3 -
Charleville
kvalita komentáře: 0 Charleville 01. července 2020, 00:29
3 Výborné celé. Vzpomněla jsem si na báseň Edgara Allana Poea.
werusnika
kvalita komentáře: 0 werusnika 05. května 2020, 17:51
2 -
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 1 hloupy_ivan 25. dubna 2020, 21:41
Emi: pietr: (-: no to jsem rád
Emi
kvalita komentáře: 0 Emi 25. dubna 2020, 18:24
jj. Souhlasím s pietrem. Je to takové.. ..zaostřenější.:)
pietr
kvalita komentáře: 1 pietr 25. dubna 2020, 10:03
3 to Ivan: s tím tvým vysvětlením to dostává další dimenzi, příběh:tam:
Tyet
kvalita komentáře: 0 Tyet 19. dubna 2020, 10:29
hloupy_ivan: Aha, rozumím, na mě to působilo, že mu něco z té hlavy vytahují.
Zrovna nedávno se mi zdálo o havranovi, kterého někdo (já zašifrovaná v osobě jiné postavy snu) znehybnil, nasadil mu náhubek a zavřel do těsné klece a já se ho snažila osvobodit. Takže asi symbol nějakého vnitřního zápasu se symbolem "jiného světa" a smrti.
Jo, a taky mi to, co píšeš připomnělo fantasy sérii Merlinův kodex od Holdstocka, tam mimo jiné vystupuje mocný mág Daidalos, který svým dětem vpravuje do těla různé předměty, aby mohli létat. Vyztužuje jim ramena a tak. Je to fakt zajímavá série, pokud to neznáš.
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 1 hloupy_ivan 18. dubna 2020, 11:33
Tyet: Děkuju :-) Je to součást iniciace, nebo spíš zasvěcení šamana: má různé podoby, ale jedna z nejčastějších podle Elliadeho je, že démoni, duchové, často duchové dávných mocných šamanů(-předků) přetvářejí tělo uchazeče: rozřezají jeho tělo na kousky a vaří je v kotli, překovávají tělo šamana a/nebo vpravují do něj nové součásti, velmi často křemeny jako kameny obsahující světlo. (E. píše o takovém vpravování i u Austrálců, kde bych předpokládal, že je pravděpodobné, že šlo o opály.) Ptáci, zvláště pak dravci a krkavcovití, mají v mytologiích a animistických náboženstvích kultur, ve kterých se vyskytuje šamanismus, obvykle výsadní místo. A hlavní božstvo stejně jako ochranní duchové a podobně jsou často krkavci nebo havrani. Tohle je taková trochu fantastická fuze něchhle motivů: krkavcovití duchové vkládají šamanovi do těla kámen s vnitřním světlem.
PsiNa
kvalita komentáře: 2 PsiNa 18. dubna 2020, 01:51
Ivan napsal stále ve slušných mezích svůj názor, jenže už po několikáté není jeho myšlenka vyslyšena. Nedivím se, že komentáře nabírají konkrétnějších slov. Ale diskuzi vyhraješ, protože nelze argumentovat na argumenty které pospojují sekundovým lepidlem jen to, co se jim hodí.
PsiNa
kvalita komentáře: 2 PsiNa 18. dubna 2020, 01:39
Ant: Dobře, Gogh nebyl dobré přirovnání, uznávám, ale opět jsi vypíchl jedno špatně použité slovo a celou myšlenku zprávy přešel. Mně vůbec nešlo o to útočit na tvůj názor, shazovat kritiku, chtěla jsem jen vznést námitku, protože (co jsem si všimla) tvé komentáře se většinou ubírají k "nepřesnosti" kresby/malby/grafiky.
Mám pocit, že ohledně vyjadřování názorů kážeš vodu, avšak piješ víno a upřímně, je moc těžké psát ti jakoukoli odpověď, musím se hodně zamýšlet nad každým krokem aby nebyl použit proti mně. OPĚT TO NENÍ KOMENTÁŘ KTERÝ BY TĚ CHTĚL JAKKOLI PONÍŽIT, jen pokračuji v naší polemice nad dílem, od kterého se naše diskuze ubírá jiným směrem a s přehršlemi nepříjemných vykřičníků a otazníků.
Ant
kvalita komentáře: -2 Ant 17. dubna 2020, 08:00
Spasitel - to hovoríš ty som v živote nepovedal !!!!!!!!!! Macher- pretože som dal príklad. pretože je ľahšie dat nový papier ked sa pomýliš ako ked sa pomýliš na inom materiale https://www.humanart.cz/grafika-92697-crossbody-kabelka-ultra-aboriginal.html alebo https://www.humanart.cz/grafika-92715-king-of-the-bongo.html Agresívny? ved ty urážaš mna furt :prr: rekapitulácia : Spasitel , macher , agresívny, ty tomu nerozumieš :thk:
Tyet
kvalita komentáře: 0 Tyet 17. dubna 2020, 07:41
3 mě by zajímalo, co ti havrani dělají, mohl bys mi to prosím nějak ve zkratce popsat? jinak kresba se mi líbí, hlavně kompozičně
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 16. dubna 2020, 22:10
1.5 Mě se tohle líbí hodně...
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 2 hloupy_ivan 16. dubna 2020, 21:53
Ant: Myslím si, že hodně lidí tu dost přemýšlí, než něco kritického napíše. Bývají to také ti, kteří lépe nesou kritiku, pokud se jí dostane jim. Taky jim často tolik nezáleží na úhrnu bodů, jako je tomu u tebe, pokud bylo dosud lze vyčíst z tvých komentářů.
Kritika kvalitní a promyšlená je něco, čeho je tu málo. Ale tím se zrovna HumanArt nějak nevymyká. je jí málo v celé téhle společnosti a jistě i v té slovenské. Je tu, naštěstí, ale také málo "kritizování", které tu provozuješ v poslední době ty - který se rád vyslovuješ k lecčemu, a nevadí Ti ani, když tomu zjevně nerozumíš (teď nemyslím zabývání se chybami v anatomii v mé kresbě).
Vůbec nerozumím tvému dotazu "Prečo na mna reaguješ?" Máš snad zato, že kritický komentář není možným východiskem pro nějakou diskuzi? Tady třeba reaguješ na hraně agresivity na velmi slušnou polemiku aby ses nakonci sám představil jako machr, protože odvážně používáš drahé materiály... Jsem přesvědčený o tom, že tu není nějaký seznam nežádoucích, pokud tedy nemyslíš ten svůj. Taky nemám dojem, že by tu probíhala nějaká kolektivní pomsta na tvých příspěvcích. A stejně tak nesdílím tvé přesvědčení, že jsi spasitelem tohoto "mrtvého" webu, kterému jako člen jeho komunity aktivně odrazuješ uchazeče - viz jeden z tvých komentářů jednomu z nich. Nemohu se zbavit dojmu, že jde hlavně o sebeprezentaci. A tu je lépe naplňovat předváděním vlastního díla. Těším se na kvalitní řemeslné kousky na kůži i textilu.
maus_komor
kvalita komentáře: 0 maus_komor 16. dubna 2020, 16:18
3 -
Ant
kvalita komentáře: -2 Ant 16. dubna 2020, 09:21
1 -
Ant
kvalita komentáře: -4 Ant 16. dubna 2020, 06:52
PsiNa: prečo na mna reaguješ ? Kto vám to tu skritizuje ked tu nebudem?????? Vela ludí sa tu bojí niečo kritické napísat aby sa nedostali na nechcený zoznam, aby neprišli o srdiečka... prepáč ale nesúhlasím s tým Goghom. Gogh bol čo sa týka anatomie alebo kompozície na inej úrovni ako toto tu bol nechcený pretože používal farby a techniku dovtedy nevídanú . k perokresbe-- máš pravdu ...ja pracujem s textilom, kožou... sú to drahé materiály a nie je priestor na chyby :hi:
PsiNa
kvalita komentáře: 0 PsiNa 15. dubna 2020, 22:38
Ant: Perokresba je těžká disciplína, kde nemůžeš vzít gumu a vrátit rok zpět.
PsiNa
kvalita komentáře: 1 PsiNa 15. dubna 2020, 22:36
1.5 Ant:Už delší dobu nad tím přemýšlím a stále netuším co tě vlastně žere. Kompozice sice trochu padá dolů, ale námět je zpracovaný velmi dobře. Technika, výrazní krkavci i mizející tady nepodstatná část těla. Umění přece není založené jen na perfektní anatomii, záleží hodně i na atmosféře a pocitech vyvolaných v divákovi. Copak Vincent van Gogh uměl perfektně kreslit? Jsou jeho malby anatomicky zcela správně? A přesto mají sílu a krásu. Chci abys věděl že neútočím, vždy se dá něco zlepšit, jen se mi zdá, že hledáš drobnosti nepodstatné k celku.
Emi
kvalita komentáře: 0 Emi 15. dubna 2020, 13:05
Jsem tu už nejméně po desáté a pořád je to výborný!
Něco si tu odložím do úschovy.:)


Ant
kvalita komentáře: -1 Ant 14. dubna 2020, 18:48
hloupy_ivan: a čapatá hlava má aký význam ? Mslm že keby to kreslíš podla predlohy vyzeralo by to rovnako
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 1 hloupy_ivan 14. dubna 2020, 18:25
Ant: když chceš krkavce, nakresli si ho :-) - tohle jsou korvidní duchové. :-D
Ale jo, díval jsem se předtím hlavně na krkavce a ta noha by ke krkavci byla moc velká. Kdybych dělal obrázek krkavců, věnoval bych se docela jinak anatomii. A jistě, pokud by Ti šlo o stavbu krkavčího těla, najdeš na každém něco. Ten co drží v zobanu kámen-světlo má čupřinku, kterou krkavec nikdy nemá a vypadá trochu jako kasuár nebo zoborožec no ne? Ta velká noha má moc krátký zadní prst, zobáky jsou špatně šmahem a oči jsou moc světlé a vesměs příliš velké a to peří....
Taky by to asi vypadalo jinak, kdybych je kreslil podle nějakých předloh. Ale ty bytosti jsou celé z hlavy, protože cíl byl jiný. Dávalo mi to svobodu a radost. Jsou na tom věci, které se povedly míň, než bych chtěl (a není to anatomie krkavce), ale jako z celku i z mnoha detailů z toho mám radost.
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 14. dubna 2020, 18:13
lucas_ross: Ten darkart je bohapustá sranda, já pořádně ani nevím co to je, ale třetí kolonka zůstávala prázdná, tak jsem to tam vybral: je to všechno, jen ne dark a možná ani art
Záleží na rozpoložení, když mám šrafovací náladu, není to pracné tolik.
Ant
kvalita komentáře: -1 Ant 14. dubna 2020, 17:09
lucas_ross
kvalita komentáře: 1 lucas_ross 14. dubna 2020, 17:04
3 Tenhle styl malovani se mi vzdycky libil. Nevim jestli to jenom tak vypada, ale zda se ze je to pomerne pracna technika. Ten obsah samotny u me uz trosicku pokulhava. I kdyz darkart mam rad. Ale stejne je to jako celek to vyborny.
kace
kvalita komentáře: 0 kace 14. dubna 2020, 14:46
3 -
mathata
kvalita komentáře: 0 mathata 14. dubna 2020, 11:50
1.5 -
Nikola
kvalita komentáře: 0 Nikola 14. dubna 2020, 11:14
1.5 -
Ant
kvalita komentáře: -2 Ant 14. dubna 2020, 06:07
Najvac sa mi lúbia krkavce, osoba je taká nedotiahnutá no a ma ruší riadne čapatá hlava;-)
Emi
kvalita komentáře: 0 Emi 13. dubna 2020, 23:44
3 :)