Jde to Dobré Wow!
Meeting Point - Grafika - Pogo
Meeting Point - Grafika - Pogo
Meeting Point - Grafika - Pogo
Pogo

Pogo

Michal Peichl
  • 4.8 bodů
  • 4 komentářů
  • 4 hodnocení
  • 1 hodnocení neregistrovanými
  • 22. listopadu 2017, 19:40
  • 892 zobrazení
  • 0 oblíbené

Meeting Point

Grafika > Ilustrace / Bytosti / Volné téma

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

Už delší dobu jsem do svých cvičení v digitální malbě nezakomponoval několik složitějších prvků a hlavně lidských postav. Právě proto jsem se pustil do této věci, která mi ale ve výsledku dala pěkně zabrat. Jak vidíte, detaily nejsou zcela doladěné. Soustředil jsem se hodně na kompozici a celkovou funkčnost scény. Jednotlivé plány jsem od sebe odčlenil pro možnost vidět lépe základ, na němž je výsledek stavěný.

Vím, že velká část ploch v mých dílech je spíše kresbou, ale k malebnosti se snažím postupně dostat.
Za jakékoliv rady a tipy budu vděčný.

Použitá techhnika, software

Wacom Bamboo
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Mesje
kvalita komentáře: 0 Mesje 18. února 2018, 18:42
2 -
Yves
kvalita komentáře: 0 Yves 21. prosince 2017, 09:21
0.7 -
Skvor
kvalita komentáře: 2 Skvor 25. listopadu 2017, 02:17
Teda tak to musím hned taky připojit nějaké moudro. Hodně se tu totiž naráží na konkrétnosti a jak už to tak s konkrétnostmi bývá, dá se o nich polemizovat. Já vlastně s hodně věcma souhlasim, ale něco mě zvedá ze židle. Názor Lasice, ohledně barev. Když se povzneseme nad rámec, na nějakou vyšší úroveň, legitimní může být i pravý opak. Pokud budeš chtít, můžeš se vykašlat na objem a stínování a konstrukci a anatomii. Můžeš se věnovat jen barvám, odstínům, teplotám a vzájemným vztahům celkově. A skrz barvy pak v obrázku najdeš další hromadu detailů, kterým se můžeš věnovat. Nakonec se dopracuješ ke všemu ostatnímu. Vždy najdeš cestu k tomu, co ti bude vyhovovat.
Je to strašně těžký začínat. Vím že hledáš tolik pomoci, kolik se ti dostane, ale žádná zásadní nebo dokonce vše-řešící rada pro tebe v tuhle chvíli není. Je nutný tápat v tom zmatku a nejistotě. Je nutný makat a často se ke kreslení/malování vracet. Jen tak si začneš pamatovat co funguje a co nefunguje. A až se ti něco pokazí desetkrát, po jedenáctý tu chybu neuděláš. Jindy si vzpomeneš, že něco minule fungovalo, tak to zkusíš udělat zas. Takže pokud se fakt chceš zlepšit, je nutné tomu věnovat několik hodin každý den a ve prospěch tvorby omezit vše ostatní. Samozřejmě tohle má cenu (jak už tu bylo řečeno) jen když máš nějaký zřetelný cíl. K tomu je nutné koukat se kolem sebe co dělají ostatní. A časem bude nutný se zas pro změnu věnovat úplně všemu, co není kreslení, aby ta tvorba měla taky obsah.
Tolik asi k tomu co jsem chtěl vyjádřit. Nepřímo z toho vyplývá, abys teď klidně zkoušej všechno najednou. Tvoje priority tě budou spolehlivě usměrňovat. Jde o to aby to byly priority tvoje, a ne někoho jiného. Na omezování bude dost času později :)
A přece si nakonec neodpustím jednu konkrétní radu. Opravdu není potřeba kreslit každý plán zvlášť. Jejich "rozdělení" to nijak nepomůže. Esteticky to obrázek spíš zabije a naděláš si spoustu práce. Obrázky musí fungovat především jako celek a mimo jiné i díky tomu se v nich můžeme lépe orientovat. Skoro se mi chce říct, že nejvíc od sebe elementy odděluje způsob, kterým jsou propojené.
Pogo
kvalita komentáře: 0 Pogo 23. listopadu 2017, 21:13
kamthe: Moc díky, s těmi postavami máš pravdu. Budu upřímnej, strašně chci malovat věci, ale jsem trochu línej studovat teorii, takže to zkouším dohnat tak, ze prostě dělám a testuju, co jde. Postavy určitě zkusím vyladit, to je jasný.

S těmi štětci taky dost hledám, i když mám pár oblíbených. Spíš jsem dělal ty krajinky, kde se mi s tím už pracovalo líp, ale tady u konkrétní scény s jednotlivinami je to těžší, a proto jsem se do toho pustil.


la-Sicka: S tou skicou souhlasím, určitě se vyplatí naskicovat dobře už funkční start. Obecně se snažím se dostávat do všeho, i když máš možná pravdu, že se právě používání všeho je problémem, když jsem nic neovládl perfektně. Pokusím se jít od jednotlivin, už mám i cíl.

Co se týče mentora, tak někoho hledám. Snad narazím v Praze na někoho zdatného a vyhovujícího :D

Každopádně oběma moc díky za rady, pokusím se je využít a budu rád, když mě zase nakopete u jiných pokusů!
la-Sicka
kvalita komentáře: 1 la-Sicka 23. listopadu 2017, 20:56
1 Ok, já ti hodně fandim. Miluju lidi, u kterých je vidět, že se fakt snaží a nejsou to jen ukecaný lemplové jako já :D Takže ti ráda dam nějaké rady. Nese to spoustu začátečnických chyb a je vidět, že to digitální médium ti ještě trošku svazuje ruce, místo, aby ti je uvolňovalo. Nebudu to všechno vyjmenovávat, je to zbytečné, s dalším dílem se prostě zas posuneš dál a o to přeci jde.

Co pomohlo v začátcích mě:
Nepodceňovat skicu. Když máš chybu ve skice a přeneseš si ji do pokročilejšího návrhu, jako začátečník máš pak tendenci k ní být shovívavý, protože se bojíš dělat větší zásah do díla a máš pocit, že by to přineslo víc škody než užitku. Když prostě hodinu vykresluješ vrata, který byly ve už ve skice blbě v perspektivě a pak tě na to někdo upozorní nebo sám na to přijdeš, je těžké to opravovat. Proto v začátku bych se snažila vycházet z dobré skici, ve které si všechno ujasníš a důležité body upevníš. Pokud chceš malovat z hlavy teda - podle předlohy samozřejmě je skicou ona předloha.

Na začátku se vykašli na barvy. Na studie míchání barev a práce s nimi budeš mít vždycky dost času, až pochopíš jak fungují objemy a světlo. Barvy tě v tomhle budou do té doby jenom máct a velmi ti znesnadňovat práci. Nechtěj se naučit všechno naráz, nejde to :D

Najdi si mentora, co tě bude inspirovat ale ne podtrhávat. Nehledej si vysokej cíl u kterého každá tvoje práce v porovnání bude selháním, ale někoho, kdo ti bude krok po kroku ukazovat, jak se věci dělaj a ty je snadno přeneseš do svojí tvorby. Určitě mrkni třeba na Proka a jeho základy. Jakmile se naučíš používat např. odražené světlo, stínování se ti posune úplně o úroveň výš.


kamthe
kvalita komentáře: 1 kamthe 23. listopadu 2017, 16:58
0.7 Vidím, že šlo do toho hodně snahy, kreativní nápad se zvířecími společníky! se mi líbí! :) kompozice je zvláštní, na mě je tam příliš mnoho prvků najednou. Zvaž příště, co je nejdůležitější a to nejvíce propracuj.

Postavy vypadají, že v nich nemáš tak docela praxi, nechci ti křivdit, ale možná by to chtělo trénink, třeba tady https://line-of-action.com . Jinak tipy... zkus pracovat s brushi, které mají tvrdé okraje i ty měkké. Netřeba se zahlcovat 50ti štětci na jeden obrázek, ale 2 by ti mohly pomoci najít jiný způsob, jak vytvořit formu. Možná brush s texturou? Ale použij ho rovnou k malbě, ne až na dolaďování detailů a povrchů, to jsem taky kdysi dělala a je to blbost. Spousta detailů je tady spíše "binec", než úmyslný detail s nějakou informací. Taky pozor na stíny, které někdy vypadají špinavě, zkus trošku nastudovat color theory :)

A keep it up! :)

HumanART
Body od neregistrovaných

Složka Vlastní tvorba

Věci kompletně z hlavy