
Ok, já ti hodně fandim. Miluju lidi, u kterých je vidět, že se fakt snaží a nejsou to jen ukecaný lemplové jako já :D Takže ti ráda dam nějaké rady. Nese to spoustu začátečnických chyb a je vidět, že to digitální
médium ti ještě trošku svazuje ruce, místo, aby ti je uvolňovalo. Nebudu to všechno vyjmenovávat, je to zbytečné, s dalším dílem se prostě zas posuneš dál a o to přeci jde.
Co pomohlo v začátcích mě:
Nepodceňovat skicu. Když máš chybu ve skice a přeneseš si ji do pokročilejšího návrhu, jako začátečník máš pak tendenci k ní být shovívavý, protože se bojíš dělat větší zásah do díla a máš pocit, že by to přineslo víc škody než užitku. Když prostě hodinu vykresluješ vrata, který byly ve už ve skice blbě v perspektivě a pak tě na to někdo upozorní nebo sám na to přijdeš, je těžké to opravovat. Proto v začátku bych se snažila vycházet z dobré skici, ve které si všechno ujasníš a důležité body upevníš. Pokud chceš malovat z hlavy teda - podle předlohy samozřejmě je skicou ona předloha.
Na začátku se vykašli na barvy. Na
studie míchání barev a práce s nimi budeš mít vždycky dost času, až pochopíš jak fungují objemy a
světlo. Barvy tě v tomhle budou do té doby jenom máct a velmi ti znesnadňovat práci. Nechtěj se naučit všechno naráz, nejde to :D
Najdi si mentora, co tě bude inspirovat ale ne podtrhávat. Nehledej si vysokej cíl u kterého každá tvoje práce v porovnání bude selháním, ale někoho, kdo ti bude krok po kroku ukazovat, jak se věci dělaj a ty je snadno přeneseš do svojí tvorby. Určitě mrkni třeba na Proka a jeho základy. Jakmile se naučíš používat např. odražené
světlo, stínování se ti posune úplně o úroveň výš.