Jde to Dobré Wow!
Čarodějnice - Grafika - ajinak
ajinak

ajinak

Alena Kubíková
  • 18.2 bodů
  • 18 komentářů
  • 9 hodnocení
  • 02. července 2017, 14:06
  • 2023 zobrazení
  • 0 oblíbené

Čarodějnice

Grafika > Ilustrace / Ruční malba / Bytosti

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

K červnovému tématu "Čarodějnický slet" na Projektu Ilustrace.

Použitá techhnika, software

digitální malba (Photoshop CS6 + Wacom Intuos4 M)
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Sir
kvalita komentáře: 0 Sir 17. srpna 2017, 20:02
0.7 -
terrmith
kvalita komentáře: 1 terrmith 03. srpna 2017, 00:29
ajinak: Skvorovo varianta je sice radikální, ale je to o tom si rozmyslet o čem ta ilustrace je. O holce v ohni? O babě vepředu? o tý postraně? Ale jinak se mi ilustrace moc líbí, hodně mi připomíná takové ty Star Wars plagáty, kde jsou záběry na všechny postavy :) A možná o tom to právě je, představit všechny čarodějnice :)
terrmith
kvalita komentáře: 0 terrmith 03. srpna 2017, 00:18
3 -
Kjon
kvalita komentáře: 0 Kjon 18. července 2017, 17:45
2 -
ajinak
kvalita komentáře: 0 ajinak 14. července 2017, 10:41
la-Sicka: Jojo, každá postava si dělá své a ve výsledku to trochu evokuje koláž :D Jinak to, co píšeš, už jsem si tu předevčírem narychlo zkoušela (v podstatě přesně podle toho, co jsem předtím i sama psala) a určitě je to cesta. Ale vzala jsem to spíš jako rychlé prozkoumání, v reálu už do toho zasahovat nebudu. Ono by těch věcí bylo víc a ve výsledku by mi pod rukama dost možná vznikl úplně jiný obrázek, lepší tu energii a poznatky rovnou vpravit do nových věcí :) Mám tu teď rozpracované nějaké postavy víc v prostoru a čekají mě i další skupinky lidí (obojí tedy pro něco úplně jiného, než byly tady Čarodějnice), tak uvidím, až to pak zpětně vzato srovnám.
la-Sicka
kvalita komentáře: 1 la-Sicka 14. července 2017, 07:51
ajinak: já s ní tiše souhlasim... teda teď už hlasitě :D U toho "updatu" vidím jako hlavní problém, že se nejméně zajímavá část stává vlastně středem pozornosti až moc. Najednou je to jenom o té holce v ohni. Jak jsi nabídla to řešení, pracovat víc se světlem z okolních ohňů, to si myslim, že je ten správný přístup, trochu proměnit tu atmosféru a vše v ní propojit, řešit jí trochu víc jako celek než jen pomocí "rim light" a jednoho přetáhnutí boku poloprůsvitnym brushem :D Dokud jste se tu o tom nezačli bavit, měla jsem dojem, že jde o kompozici ze 3 různých výjevů - což je tedy dáno i tím, jak spolu ty postavy komunikují - resp. nekomunikují :D Jinak jak řiká Avoikalimanas, teď to víceméně funguje docela dobře tak jak chceš. Rady které zmiňuje Skvor nejsou úplně mimo, členění do plánů tomu chybí, i když jeho verze mi přijde trochu moc radikální - z výše zmíněných důvodů. Za mě bych to teda řešila tak, že holku v plamenech - ok nechat, tu vpravo ztmavit odspodu, jinak víceméně nechat, pouze tónovat a na tu bábu vlevo ztmavit a vytáhnout pomocí dynamických světel ostatních ohňů. Ale to už se dostáváme do tak konkrétních řešení, že je to na hranici osobního stylu. Možná by stálo za to si tu z toho udělat contest :D
ajinak
kvalita komentáře: 0 ajinak 13. července 2017, 22:21
Avokilamas: Tak to mě těší :D A děkuju!
Avokilamas
kvalita komentáře: 0 Avokilamas 12. července 2017, 10:26
3 ajinak: "že úplně první idea byla kompozice, která by divákovo oko okamžitě kontrasty a vším vtáhla k nejvzdálenější postavě a teprve pak by se rozkoukal, možná trochu lekl, té postavy v popředí."
jjj za mě to funguje :D
Avokilamas
kvalita komentáře: 0 Avokilamas 11. července 2017, 23:10
plány*
Avokilamas
kvalita komentáře: 0 Avokilamas 11. července 2017, 23:05
náhodou mně nepřijde ta světelnostní "stejnost" skrz pány vůbec špatná, není to tak očividný, hlavně je to zábavnější na koukání a příjde mi to mnohem prostorovější než ten update
ajinak
kvalita komentáře: 2 ajinak 11. července 2017, 12:16
Skvor: To je jedna možnost, ano, za předpokladu, že oheň vzadu by byl ve scéně jediný. Teď zpětně (po tom, kam se mi práce vyvinula) už bych světlost stáhla asi jen trochu, přidala teplý nádech a víc pracovala s tím, že jsou ohně i okolo nich, pohrála si trochu s dopadajícími světly, stíny postav okolo, apod., aby mi vytáhla, co potřebuju.

Rozhodně jsem ráda, že se tímhle směrem vydávám. Po (převážně) portrétech s jednoduchým pozadím je to příjemné oživení i výzva.
Skvor
kvalita komentáře: -1 Skvor 10. července 2017, 23:39
http://i.imgur.com/9S5faWx.jpg
Zde jsou lehce překopaná values, možná takhle nějak to mělo fungovat? Je hrozně důležité omezovat se v úrovních tmavosti/světlosti v závislosti na světle v kompozici, scéně.
ajinak
kvalita komentáře: 0 ajinak 10. července 2017, 18:06
Skvor: Díky za obsáhlý komentář, vzásadě se vším souhlas. Co se referencí týče, u zakázkových prací jsem důslednější - vyhledávám si i často fotím vlastní. Tady u čarodějnic jsem pár problematičtějších míst nechala po paměti a zkušené oko to samozřejmě hned vidí. I já si do poslední chvíle říkala, že pár míst ještě zkoriguju, ale doběhl mi čas - do věcí na Projekt Ilustrace už po skončení tématu a nahrání většinou zpětně nezasahuju, ale pokaždé to kriticky zkouknu a snažím se vzít si z toho něco do další práce.

S plány je to tady trochu zamotanější i tím, že úplně první idea byla kompozice, která by divákovo oko okamžitě kontrasty a vším vtáhla k nejvzdálenější postavě a teprve pak by se rozkoukal, možná trochu lekl, té postavy v popředí. To je ale samozřejmě dost ambiciózní, na to, že s komplikovanějšími scénami začínám, velká šance někde hodně ujet (už i teď zpětně bych viděla, jak to udělat líp). Chce to mít nejdřív v rukou pevný základ a až pak si porušovat pravidla, vím :) Taky jsem ten poslední týden strávila zase trochou cíleného studia a větších prací mám teď rozděláno víc, tak doufám, že to do budoucna bude znát. Není nad to opustit zase po čase svoji komfortní zónu a snažit se někam posunout.
Skvor
kvalita komentáře: 2 Skvor 09. července 2017, 12:43
Mě se to celkově asi líbí. Dobře zaplněná kompozice, fajn portrét té typky vzadu, fajn barvy. Možná by to chtělo důkladněji si shánět reference. Třeba na ruce,paže,tělo. Jak jsem zmiňoval, portrét je namalovaný vcelku dobře ale vše okolo už je takové rozmlžené, učmárané, nejisté. Přitom google je plný referencí, pomůže i zrcadlo nebo foťák. Ilustrátor je mnohdy tak dobrý jako jeho schopnost reference si vyhledávat. Není to ostuda, učíme se tím. A reference jsou důležité i na hrubé nedetailní věci. V takovém případě musíme o to důkladněji vybírat to nejdůležitější z dané předlohy, abychom jí stále přesně vyjádřili. A to už je nefalšovaný kreativní proces.
Taky bych rozdělil plány. Jak jdeš v prostoru dozadu, nepoužívej černou, ani silné kontrasty. Ta typka krade veškerou pozornost protože nabízí nejsouvislejší a nejvýraznější tmavou vs světlou plochu v celé kompozici, zatímco baba vepředu má plochy roztříštěné. Mizí v ní objem a prostor. Třeba na postavu vzadu (má trochu krátké paže i předloktí) je aplikován ten správný princip. Dá se to dělat lazurní tenkou vrstvou světlé barvy, čímž vznikne taková mlha, nebo na to můžeš jít poctivě malířsky a vynechat výrazné tony už při malování. To si myslím vypadá vždycky líp, neztrácí se barevnost.

v tvojí tvorbě je tohle ale rozhodně krok vpřed
ajinak
kvalita komentáře: 1 ajinak 07. července 2017, 10:30
Harumi: Daw8ID: Děkuju!
Daw8ID
kvalita komentáře: 0 Daw8ID 06. července 2017, 09:51
1.5 -
Harumi
kvalita komentáře: 0 Harumi 03. července 2017, 08:16
1.5 -
ajinak
kvalita komentáře: 1 ajinak 03. července 2017, 02:04
ModraMina: Popravdě jsem spíš doplatila na to, že jsem si tóny nerozvrhla předem, neodstupňovala pořádně scénu od pozadí do popředí. Krajní polohy vytahuju až ke konci. Ale taky to vidím, mám ve všech třech plánech podobný rozsah stínů a světel, trochu si tím tu scénu tříštím. No aspoň vím, na co si dát příště pozor :) Jinak ano, tady jsem to trochu hnala do krajnosti.
ajinak
kvalita komentáře: 2 ajinak 03. července 2017, 02:01
paulo: Přiznám se, že mi jako první blesklo hlavou, proč bych ji opouštěla, když mě ta dosavadní tvorba baví i živí. Rozhodně ale ještě mám rezervy, o tom vím. Pořád se snažím něco nového zkoušet a někam se dál posouvat. Tohle konkrétně vnímám trošku jako takový mezistupeň - v něčem posun a v jiném nevyužitý potenciál. Uvidím, co přijde dál.
ajinak
kvalita komentáře: 1 ajinak 03. července 2017, 02:01
la-Sicka: Tak ono i s tvrdými okraji se dá s trochu trpělivosti dosáhnout hladkých přechodů, tady jsem to jen nechala celkově syrovější (možná pravda o něco víc, než jsem měla v plánu). Mně jsou tvrdé okraje sympatičtější, připomínají mi práci s temperou. Navíc je to štětec s texturovaným okrajem a když vezmu v potaz přítlak, je to spíš něco mezi klasickým tvrdým a měkkým. Airbrushovitější už vlastně používám akorát na různé světelné efekty a při "gumování" :)
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 1 Nezn.uživatel 02. července 2017, 22:34
2 Mám pocit, že málo pracuješ se středním valérem a příliš brzo a často používáš krajní polohy.
paulo
kvalita komentáře: -2 paulo 02. července 2017, 19:05
chtělo by to změnu, opustit dosavadní tvorbu, určitě máš na to!!!
Mesje
kvalita komentáře: 0 Mesje 02. července 2017, 16:57
3 -
la-Sicka
kvalita komentáře: -1 la-Sicka 02. července 2017, 16:19
1.5 že ti to nevadí, dělat s těmi tvrdými okraji :D

Složka Malba

Digitální i tradiční