Mě se to celkově asi líbí. Dobře zaplněná
kompozice, fajn
portrét té typky vzadu, fajn barvy. Možná by to chtělo důkladněji si shánět reference. Třeba na ruce,paže,tělo. Jak jsem zmiňoval,
portrét je namalovaný vcelku dobře ale vše okolo už je takové rozmlžené, učmárané, nejisté. Přitom google je plný referencí, pomůže i zrcadlo nebo foťák. Ilustrátor je mnohdy tak dobrý jako jeho schopnost reference si vyhledávat. Není to ostuda, učíme se tím. A reference jsou důležité i na hrubé nedetailní věci. V takovém případě musíme o to důkladněji vybírat to nejdůležitější z dané předlohy, abychom jí stále přesně vyjádřili. A to už je nefalšovaný kreativní proces.
Taky bych rozdělil plány. Jak jdeš v
prostoru dozadu, nepoužívej černou, ani silné kontrasty. Ta typka krade veškerou pozornost protože nabízí nejsouvislejší a nejvýraznější tmavou vs světlou plochu v celé kompozici, zatímco baba vepředu má plochy roztříštěné. Mizí v ní objem a
prostor. Třeba na postavu vzadu (má trochu krátké paže i předloktí) je aplikován ten správný princip. Dá se to dělat lazurní tenkou vrstvou světlé barvy, čímž vznikne taková mlha, nebo na to můžeš jít poctivě malířsky a vynechat výrazné tony už při malování. To si myslím vypadá vždycky líp, neztrácí se barevnost.
v tvojí tvorbě je tohle ale rozhodně krok vpřed