Jde to Dobré Wow!
charaktery - Grafika - michal
michal

michal

michal hazior
  • 0 bodů
  • 13 komentářů
  • 0 hodnocení
  • 13. května 2013, 14:05
  • 1406 zobrazení
  • 0 oblíbené

charaktery

Grafika > Volné téma

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

charaktery ikoniek k sluzbam zakaznickej zony mobilneho operatora Orange

rozpis hovorov
kontrola spotreby
platba faktury

Použitá techhnika, software

-
Pro přidání komentáře se přihlaste.
matt
kvalita komentáře: 0 matt 14. května 2013, 01:10
malinovka: Ta linka tam vzniká, protože teoreticky je to doslova "černý na bílým". Rich black se už, i podle názvu, skládá z kombinace všech základních tiskovejch barev. Takže pokud nechceš používat pátou barvu, musíš, když jde o vícebarevnej tisk, použít tu kombinaci všech. Samozřejmě i ten grayscale nebo samotná K mají svůj účel - třeba když tiskneš jenom text na bílej podklad, tak je to prakticky jedno.
malinovka
kvalita komentáře: 0 malinovka 14. května 2013, 00:15
přiznam se, že takováhle technická stránka, jak popisuješ, je pro mě zatím také docela neznámá... :)
Co přesně máš na mysli že to dělá? Píšeš linku kolem černé plochy. Tady na tom obrázku je černá jen u pár detailů a je teda pravda že kolem nich nějaká linka je. Já jsem to spíš ale přisuzoval doostření při zmenšení.
Kumgrim
kvalita komentáře: 0 Kumgrim 13. května 2013, 20:56
matt: já to nemam přímo cool black, mam k modrý shiftnuto asi jen 10 bodů oproti ostatním. Takže jesli to je 55, 55, 65 třeba. To tak zhruba kompenzuje ten M-Y posun u fogry a eci co vylejzá na těch digitálech (na ničem jinym netisknu krom ofsetu). U ofsetu to nechávam trochu jako kovbojku, protže když máš dost černý (K 85+) tak to problem neni ani tak ani tak, jesli teplá nebo studená... Stejně to distiluju a tam to jde přes PDF-X1 kde je US. Z počátku jsem se to snažil přizpůsobovat i na ofset a dbát na to, ale čim víc sem se domlouval s lidmi z tiskáren, tim sem byl akorát víc nasranej, takže to ignoruju, prdnu to takový nebo makový a zatim sem s tim neměl nikdy problem. Pro jistotu mam ale ve všeobecných obchodních podmínkách definovanou odlišnost od barev na monitoru. Ne tak kvůli sobě, ale kvůli těm retardům co dělaj v tiskárnách.
matt
kvalita komentáře: 0 matt 13. května 2013, 20:33
Kumgrim: a pak taky kdo ví, co za barevný artefakty se tam přisere přímo v ripu.
matt
kvalita komentáře: 0 matt 13. května 2013, 20:31
Kumgrim: Já obyčejně taky jedu přes fogru 39. Tam ta černá leze nepatrně do žlutočervena (na offsetu a velkoformátovejch digitálech). S tou cool-black jsem to zkoušel, ale narozdíl od tý "teplejší" verze, leze blbě na obyčejnějších barevnejch tiskárnách, tam jsem to měl zřetelně modrý. Ona ta fogra v černym kanále přiteplí i rastr a já se tu svoji černou snažim mít právě co nejvěrněj nastavenou tak, aby to z tiskárny lezlo tak nějak podobně, jako když měníš ten profil třeba ze základního swopu.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 13. května 2013, 20:30
Kumgrim: dobre, asi by som dalšími komentármi len provokoval :D
Kumgrim
kvalita komentáře: 0 Kumgrim 13. května 2013, 20:22
matt: Já ani nevim jak to mam přesně teď nastavený, ženu to víc do modra, protože to vypadá líp a mam odzkoušený že jsou z toho lepší výstupy (ve stylu cool black). Ovšem záleží, co taky používáš za profil. Šedá v podání Fogry 39 nebo ECI vychází trochu do červena občas. K mam kolem 95% protože míň mi někdy na ofsetu dělalo děsný hnusy v ploše a zas když je tam 100, tak je to černý jak díra do pr*ele a žere to všechno světlý kolem.

000: všichni se pořád učíme a popravdě na tohle zrovna je trochu těžší přijít. Naučí tě to buď samotná tvrdá praxe kde makáš i s výstupama nebo někdo kdo to zná a vysvětlí ti to. Michal je spíš grafik praktik co si dělá co ho baví a tak tyhle teoretické věci občas nemá úplně v malíku. Ovšem těším se až jednou bude dělat interview pro nějaký pivo a na otázku "kde ses to všechno naučil" dá credity kumgrimovi a přátelské komunitě grafiků ve které se pohybuje:che:
matt
kvalita komentáře: 0 matt 13. května 2013, 20:04
Kumgrim: No, taky jsem to ještě před pár lety nevěděl, nicméně, pokud to někomu pomůže, já třeba používám zjednodušenou 75/64/64/70(nebo K prostě podle libosti) a nebo víceméně oficiální 65/52/52/100.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 13. května 2013, 19:44
Kumgrim: divné, že grafik na takejto urovni nevie o čom rozpravaš..
Kumgrim
kvalita komentáře: 0 Kumgrim 13. května 2013, 18:25
A nespekuluj o tom, otevři si illustrator a podívej se že to máš blbě, je to zřejmý! :che:
Kumgrim
kvalita komentáře: 0 Kumgrim 13. května 2013, 18:24
michal: to je ale barevné prostředí, to je něco jiného než o čem mluvim... v rámci cmyku můžeš mít černou která je jen K:100 (nikoliv C:0 M:0 Y:0 K:100) a illustrator jí vede jako grayscale...

Je to obdobné, jako když v rámci prostředí RGB navolíš na CMYKovym posuvníku černou. Taky nedostaneš RGB Rich-Black ale dostaneš RGB 90% (cca) Black...

Funguje to i naopak, jenže gamut ti to nedovolí a tak ti to hodí vykřičník a illustrátor to zaokrouhlí na nejbližší barvu ve spektru.
michal
kvalita komentáře: 0 michal 13. května 2013, 16:22
Kumgrim: ved je to robene v cmyku
Kumgrim
kvalita komentáře: 2 Kumgrim 13. května 2013, 15:01
no nejsem z nich nadšenej... ale dam ti radu, když pracuješ v illustratoru s černou na nějakém pozadí, dej si pozor ať ta černá neni definovaná jen v grayscale modu, ale ve cmyku(rgb)... nejlepší máš, když zvolíš barvu pozadí a vytáhneš jí tmavost (černou) na max. Pokud to necháš totiž ve grayscale, illustrator má takovou nepěknou vlastnost že kolem toho černého objektu nechává tenkou bílou linii. Ta je vidět i v tisku mimochodem.