000: vidíš a to je o čem mluvim. Ten příklad ti nedávam proto, abys přemejšlel nad tim co si pikaso mohl dovolit, ale o tý podstatě a souvislosti. Vím co dělal než se stal vývojářem kubismu, to není ale vůbec podstatné, podstatné jsou souvislosti, které bys měl mezi těmito dvouma obrazy chápat. Nauč se, že
umění je o příběhu. Je to způsob komunikace. Má mnoho forem ale co je důležité je, jestli komunikuje s divákem. Forma musí vyzdvihnout obsah a doručit ho k pozorovateli. Na autorovi je, aby ta forma byla natolik přesvědčivá, že se obsah dostane k pozorovateli tak jak zamýšlel. Někde potřebuješ perfektní anatomii, protože jinak to prostě vypadá blbě, neni to přesvědčivé někde jinde ti stačí atmosféra a poetika skoro až naivní stylizace, nadsázka. Mydrimova anatomie skvěle dokresluje obsah jeho děl, svět jeho příběhů. Pokud by v takovýchto scénách byla anatomie perfektní, perfektní pistole a já nevim co dalšího, zaprvé by to tam působilo nepatřičně a za druhé by to už nebylo jeho. Ano, je kreslená jinak než ti jí nakreslí naturalistický davidhuge (čum voe, zas s tebou machruju davide :D ), ale neni špatně. Pokud se ptáš jesli umí figuru jako david, pravděpodobně neumí, pokud se ptáš "umíš přesvědčivě nakreslit figuru" odpověď je že umí.
"Bože tatí kde máme klouby na prstech?!"