Jde to Dobré Wow!
Roz-auto - Grafika - TeaPod
TeaPod

TeaPod

Mike Slyieuasar
  • 21.4 bodů
  • 57 komentářů
  • 8 hodnocení
  • 1 hodnocení neregistrovanými
  • 08. února 2009, 21:21
  • 6869 zobrazení
  • 1 oblíbené

Roz-auto

Grafika > ConceptArt

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

Šlo o to, ukázat, že Concepty aut se nemusí nutně podobat vesmírným lodím, a ne každe auto musí mít rychlo švih. Toto auto je rozdrobené, má přijemnější měřitko pro člověka.
Technika je realistická, z důvodu že všechny skicy aut se dělají se stylem, a hodně jde o výtvarnou hodnotu, a tak abych opravdu ukázal ty detaily ( celý je to postavený spíš na detailech ) zvolil tuto dobře pochopitelnou techniku - u skicového stylu by se moje detaily ztratili
Auto nemá nový tvar. Vycházi z naprosto standartního tvaru, reálného a funkčního. Je to další ukazka toho, že je směr kam se vyvijet v reálné sféře a nezasahovat do protáhlých třikolkových nudli.
Barva a rozdrobenost umožnují na autě větší změny. Auto se nechová vážně, a tak může být různorodější. Uživatel u auta si nepřipada jako by byl nejslabším člankem vztahu auta a člověka - jak je tomu u dokonalého designu, který nepočitá s žádnou změnou.
Auto lze vyrobit za použitím současných technologii. Karoserie by byla zvlášť řezana a tvarovana v méstech, ktere nejsou určený pro přesné spojení. Tímto způsobem, za navyšení cely o 30% každe auto by mohlo být unikátní.

Použitá techhnika, software

Photoshop Painter X
Použita táto fotka ( pozadí ) http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/videos/07BMW_3SeriesCoupe_hirez/P0024438.JPG
Make Of http://farm1.static.flickr.com/237/3263577907_bb74be0c65_o.jpg
Velikost 7000px na šířku
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Sebastian-Wortys
kvalita komentáře: 0 Sebastian-Wortys 02. února 2020, 18:37
3 -
Eddie
kvalita komentáře: 0 Eddie 17. října 2013, 18:58
1 -
alesbohm
kvalita komentáře: 0 alesbohm 25. února 2009, 00:15
3 :txt:
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 14. února 2009, 18:25
madvicer: No, jsem nějak pochopil, asi teda, že je to hlavní problém dnešní "budoucí" architektury - že se nikdy nepropracuje, a všechny návrhy jsou na stejné úrovní propracovanosti - a tak lidi nevěří, a neplatí za to aby se to postavilo. Tedy, že asi třeba vyjít vstříc lidem a dělat kompromisy, a pak nabrav rychlost se vrátit k odvážnosti, ale je možne, že budu chtít pohodli, a nebudu chtit odvážnost - ale jínou možnost nějak nevidím.
madvicer
kvalita komentáře: 0 madvicer 14. února 2009, 14:13
3 tyjo, já myslim že je to daleko víc použitelnější než většina těch předešlejch aut. teda jakože mám pocit že v tomhle by se fakt dalo jezdit. Na druhou stranu mám zase pocit že možná trochu slevuješ z těch předešlejch věcí, že ty byly takový víc odvážnější, ale zas jsem fakt třeba vůbec nevěděl jak bych to toho lezl a jestli by to jelo. Tohle je takovej použitelnej kompromis. Spíš bych bejt tebou ty kompromisy nedělal. Ale líbí se mi to dosti tak.:hi:
lazybastard
kvalita komentáře: 0 lazybastard 10. února 2009, 13:03
3 :jo: :jo:
whiteout
kvalita komentáře: 0 whiteout 09. února 2009, 13:27
každopádně spíš výzva pro pár tunerů... jinal do budoucna slepá ulička, já si myslím, že automobilky budou chrlit jen plain cars a o parády se postará malá laser show, ke káře si jen stáhneš z netu skiny, třeba i totálně ulítlý, neomezený aerodinamikou, ničím... a každej tejden budeš jezdit jiným fárem.... možná že?...:ja:
jinak mě osobně se to líbí, zajímavej pokus o inovaci...
Stryx
kvalita komentáře: 0 Stryx 09. února 2009, 10:47
Tyjo, uplne jsem se lekl jestli nejsi nemocny, kdyz jsem to videl poprve ;o) Ale pak jsem si precetl to vysvetleni a ok ;o)
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 09. února 2009, 10:29
2 libi, ten redek je sice nejak moc kostrbatej ale jo, jinak pekny
blindsoul
kvalita komentáře: 0 blindsoul 09. února 2009, 08:34
...hmm tak koncept sa urcite nemusi podobat vesmirnej lodi, to je pravda, ale co si tu ukazal ty? prijemnejsie meritko pro cloveka? ved si prekreslil BMW, cize to prijemnejsie meritko vymysleli dizajneri z tejto automobilky;) a technika teda realisticka nieje, akurat ten asfalt okolo auta mozno, no a tie detaily, hmm, vyzera to skor ako hruba nedokoncena skica nez ako detailne vyobrazeny koncept. sorry:bueh:
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 09. února 2009, 07:58
TeaPod: tysivůl:D
jan_d
kvalita komentáře: 0 jan_d 09. února 2009, 00:20
kompromis opradu není. když už něco nakousnout, tak pořádně.
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 09. února 2009, 00:20
Jo, a taky po svých obhájobach klauzury, a po tomto tady, a po tom tom všem - jsem se rozhodl, že nejlepší způsob jak komunikovat s touto myšlenkou - je formou monologu v knížce! Aby si to ty zkurvený lidi přečetli a nemusel bych každemu vysvětlovat o co jde!!!!!

Jeden opilej káááámoš se ptal "Hele Michale, ten tvůj barak se mi libil, vysvětlil bys mi oco jde?" Ale je mu uplně jedno o co jde! Všem je uplně jedno! A mě je to taky uplně jedno, napíšu knížky a budu svoje obrazky dusit na svém kompu, dalších 300 let!
Venkov
kvalita komentáře: 0 Venkov 09. února 2009, 00:18
TeaPod: ja myslím že sa nevyvraždíme, lebo sa všetci budú teleportovať
budú pritom aj súložiť, čo bude nový hit, súlož počas rozloženia na atómy, to musí skvelé
ale teda hej, tak 350 rokov kým opadne módna vlna
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 09. února 2009, 00:16
jan_d: Ano, současný mi přijde Ok, a přijde mi naprosta debilita, kdy Dizajner ví uplné hovno o stavbě auta a vymýšli Futuristické stihací Minority Report.
A daleko Opravdu nezacházím
Venkov
kvalita komentáře: 0 Venkov 09. února 2009, 00:15
hej a píšeš že "Auto se nechová vážně, a tak může být různorodější. Uživatel u auta si nepřipada jako by byl nejslabším člankem vztahu auta a člověka - jak je tomu u dokonalého designu, který nepočitá s žádnou změnou."
ale ten dizajn si tú dokonalosť vyžaduje lebo je to proste užitková vec
ja som tiež nemohol robiť nič iné než sa pokúšať o dokonalý tvar na dizajne, má to svoj význam. Zatiaľ čo umenie môže vychádzať len z obsahu a môže tiež obsahovať Nehodu kedy sa mu zamanie, ak to zvláda formou, pri dizajne sú nehody navyše, lebo pri dizajne tvar vychádza z funkcie, nie z obsahu. Dizajn nie je naratívny. A zložitosť dokáže spracovať vo svojom naratívnom charaktere len umenie.
V trochu inej polohe som to riešil tuná http://www.behance.net/Gallery/Gluttony/119580
chlap spravil lampu z umelých vidličiek a nazval to obžerstvo. Lenže ono to nefunguje, je to póza. Snaží sa z dizajnu robiť príbeh.
Toto síce nie je póza, ale snaha o niečo čo ten dizajn nemá v obore práce.
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 09. února 2009, 00:14
A já jsem se ještě snažil aby to vycházelo z reálu a ještě jsem se strašně krotil, abych navázal aspoŇ na nějakou hmotnou vzpomínku, která by přivedla k pocitu, že už to tu bylo a tak je to fajn.
Ale ne! Takže když už ani toto nevyvoláva pocit, že je to jen obyčejné auto, pak na všechny seru a jdu dělat opravdu Revoluční auta. Kompromis není - není důvod proč obhajovat "jen takovéto vylepšení" to už rovnou mohu obhajovat Skutečnou podobu, tak jak si to opravdu představuju.
Díky tomu moje díla nebudou oslovovat massy - a tak nebudu muset zodpovídat milliard blbých otázek. Lidi řeknou "To je kravina bohatejch, jdem do kina". A zase nějaci lidi ocení mojí odhodlanost - kterou v kompromisních návrzích takový ty, kulturní bitkaří, by neocenili.

Lehka cesta není.
jan_d
kvalita komentáře: 0 jan_d 09. února 2009, 00:11
přemýšlel si nad tím, jak bys z přední kapoty čistil zbytky přejeté srny?:jo:

je to jenom obal, nový kabát na normálním autě. když zachazíš v té formě tak daleko, proč se neodprostit i od tohodle klasickýho konceptu... nebo ti ten současny přijde ok?
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 09. února 2009, 00:10
Venkov: jasně, vyvraždíme se za 300 let jadernou valkou a nikdo tuto myšlenku nikdo neuvidí.
Venkov
kvalita komentáře: 0 Venkov 09. února 2009, 00:02
neviem či je možná seriózna diskusia tuná na hjumanarte lebo už sa cítim akokeby mi tlupa blbcov stále pozerala cez rameno

mnoale, výtvarne je to samozrejme zaujímavé, lenže takto zrejme nefunčné, neviem či to má byť len prezentácia myšlienky alebo viac-menej hotová prezentácia
Koncept zmeny a unikátnosti by bol zaujímavý skôr pri inej forme. Ak by som nad tým premýšľal, tak zmena a jedičnosť si vyžaduje poddajnosť materiálu a nie jeho definitívnosť v takejto strnulej forme. Ono totiž zložitosť začne nudiť skôr než jednoduchosť. A preto sú autá lesklé, lebo proste ich jednoduché formy zachytávajú obraz okolia a celkom si s tým vystačia. A ešte sa aj hýbu, to je radosti.
Takže by som počkal s touto myšlienkou 300 rokov keď tu budú menlivé materiály a potom si ju overil a konfrontoval s novými možnosťami.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 23:32
zas souhlasim se sendixem:wau:
SendiX: vezmes si me?:stop: :love: :ee: :che:
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 23:14
TeaPod: z toho strach není, ale chce to promyslet:P...a nevstekej se, na mejch konceptech bys taky nenechal nit suchou a já bych to bral:D
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 23:14
TeaPod: všechny auta v odkazech mají sání vyřešeno koncepčně jinak nebo mají jiný pohon a jiné chlazení, to nejsou zrovnadobré příklady, countach má motor vzadu a všimni si jaký velký má sací ďoury...sis moc nepomohl, co tam máš dál?:D
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 23:13
Andrew: Sakra, řikám že jsou to mřížky jako každe jíne! Proč bych chodci rozpáral břiško? Proč je děsný strach z toho že něco není symetrické, a je rozdrobené?
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 23:11
http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/tindo-bus-2.jpg Autobusy nemají mřížky
http://bestcarpictures.blogspot.com/2008/11/future-car-concept-picture.html Concepty
http://www.officina-creativa.net/articoli/luigi-colani-translating-nature.html Colaniho concepty, to žlute nemá a je pojízdne. http://www.automorrow.com/articles/auto89press.html
http://paultan.org/archives/2008/10/07/pininfarina-b0-electric-car-concept/ Elektrická auta nemají mřížky, ale to jsme mohli předpokládat.
http://www.countach.ch/History/LP500/index.html Bertoného auta
http://www.geocities.com/w126s/Countach1991-2s.jpg Countage ma dvě titěrný dirky
Vzduch chladí motor a brzdy. Motor ale může být chlazen vodou. Vzduch ale taky může být nasávan sezdola ( není třeba děr )

Pepan_s
kvalita komentáře: 0 Pepan_s 08. února 2009, 22:59
v podstatě má Kritik pravdu, po rozjezdu by z toho všechny mřížky odlítly, pak by to bylo aerodynamický.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:58
TeaPod: no však já taky mluvil o všem, ne jen o mřížkách:D...dobrou...
Andrew
kvalita komentáře: 0 Andrew 08. února 2009, 22:57
Je to libivy a rozhodne orginalni, to je fakt. A abych pridal svoji trosku do debaty.... tak preci pokud je to koncept, tak neresis moc technicky detaily, to je inzenyrska zalezitost pocitani a simulaci. S aerodynamikou by to ale tady dobry nebylo, dyt bys mel moc velkej aerodynamickej hluk pri vyssi rychlosti a jeste ze si narazil na tu formuli....tak nevim jak se da bavit o aerodymiace, ze auto je aerodynamicke....muzes zmerit koeficient odporu vzduchu, ale to je tak vsechno. A ten je u formule kurva velkej. Takovej chodec by taky nebyl nadsenej kdybys ho nabral, by mu to trosku rozparalo brisko :jo: . Ale je to koncept, a koncept je to peknej!
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:57
No dobře. Jdu spat. Když to nebudou mřížky, tak to pak budou zrcatka, když ne oni, tak kola, všechno
Pepan_s
kvalita komentáře: 0 Pepan_s 08. února 2009, 22:56
řekl tu někdo slovo mřížka?
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:55
TeaPod: uveď příklady...
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:54
SendiX: Nemá mřižka žádnou zakonnitost. Některa auta vůbec nemají mřížky!
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:52
TeaPod: my si nerozumíme...každá mřížka se řídí nějakou zákonitostí, tvoje se neřídí žádnou...prostě tak, hele já to nemyslim zle, mě se ta idea líbí, tak mi prosím přestaň říkat "umělec z humanartu"...snad se ještě můžeme bavit v seriózní rovině, ke?
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:52
TomStall: to je dražší :)
TomStall
kvalita komentáře: 0 TomStall 08. února 2009, 22:52
a model z hlíny a následný prohnání aerodynamickym tunelem by taky nebylo zlý:che:
TomStall
kvalita komentáře: 0 TomStall 08. února 2009, 22:51
TeaPod: jak řikám, nerozumim tomu a proto se hádat nebudu a nemůžu:) ale určitě by to bylo zajímavý
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:49
TomStall: SendiX: Takže mám to udělat ve 3D, a vypočitat aerodynamiku a pak mi umělci z Humanartu budou věřit?
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:48
SendiX: Je to bla bla bla tvar. Koukní se na značky aut, naprosto každé má svojí mřížku, kdyby spravna byla jedna, všichni by měli jednu mřížku.
TomStall
kvalita komentáře: 0 TomStall 08. února 2009, 22:48
TeaPod: taky sem měl na mysli celej tvar.. ale nevim možná se pletu, fyzika neni moje silná stránka. ale vim jakej bordel můžou dělat jen ty přítlakový svině na stěračích, natož tohle..
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:46
TeaPod: NE...ony mřížky u aut prostě mají svoje opodstatnění, neni to jen nějakej halabala plácnutej tvar...krom toho nejde jen o mřížku, ale o celkovej tvar...no offense, ale dle mě tohle prostě nemůže pohodlně fungovat...
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:44
TomStall: Proč hluk? Proč naprosto stejné mřížky jako u všech ostatních aut, akorat vypadajicích jínak musí způsobit hluk?
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 22:43
SendiX: Čím se tak diametrálně liší mřížka BMW od mých mřížek? Vzhledem jo, ale ne funkci. A jestli si tak jasně víš kam vede vzduch na F1, tak to zkus nakreslit a pak porovnat s nějakou simulaci, ap oznáš ten rozdíl.
Auta s členitými mřížkami.
http://cars.88000.org/wallpapers/24/Cadillac_Evoq_Concept_1999.jpg
http://www.allpar.com/photos/concept-cars/jeep/renegade/jeep-renegade.jpg
TomStall
kvalita komentáře: 0 TomStall 08. února 2009, 22:38
už ten hluk při vyšších rychlostech bude asi dost nepříjemnej:smk:
Pepan_s
kvalita komentáře: 0 Pepan_s 08. února 2009, 22:30
Nemůžu se zbavit dojmu že je to recese. Takovej luxusní komentář a k tomu auto jako po zásahu šílenýho tunera. To přece nemůžeš myslet vážně...
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:07
TeaPod: my si nerozumíme, já nemluvím o minimalismu, mluvíme o tom, aby tvary nebyly samoúčelným výkřikem, přičemž formule je zrovna prvotřídní doklad toho jak to má v praxi vypadat...velký plochy jsou efektivnější protože se prostě vzduch nasává efektivněji, mezi ledvinama bmw a čelnim panelem mercedesu při tom není velkej rozdíl, to co předkládáš ty je ale jak oba víme diametrálně rozdílnej návrh...
u formule imho neni nic divnýho, tam se stačí podívat a vidíš přesně kudy vzduch teče a víš proč, vidíš jak funguje přítlak, kudy vede sání, je tam zřejmý proč je co a jak, ale o tom jsem tady nechtěl hovořit...
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 22:06
tohle mě baví :tlesk:
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 21:56
SendiX: Jak to ovlivní aerodynamiku? Proč velký plochy jsou efektivnější? Jakože sportovní BMW je méně efektivní než Mercedes protože má tyčku uprostřed mřížky ? Ne.
Aerodynamika se nepodřizuje selskému rozumu minimalismu. Jak vypada Formule 1? Je jednoduchá? Ne, ale přesto je nejvíc aerdynamicka.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Ferrari_F1_2006_EMS.jpg
http://www.threespeech.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/GT86.jpg
http://www.threespeech.com/blog/wp-content/uploads/2008/03/GT93.jpg
kolik je tady divných křídelek, divných dírek,
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 21:51
TeaPod: možná
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 21:51
TeaPod: no to s těmi mřížkami o tom by se dalo dost polemizovat, samozřejmě že sání je efektivnější při velkých plochách mřížky spíš než při její roztroušenosti, aerodinamiku to ovlivňuje výrazně a vzhledem k tomu že se jedná o sportovní vůz ovlivní to spotřebu, jízdní vlastnosti, maximální rychlost aji další věci...možná by to prostě chtělo víc vymakat, nepracovat s náhodou, ale prvek nahodilosti promyšleně zpracovat...možná..
klaun
kvalita komentáře: 0 klaun 08. února 2009, 21:51
3 mě to prostě bere -
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 21:50
SendiX: Nic navíc, je taková zaběhla idea Minimalismu, a ne Pravdy pravd. Ale minimalismus nijak nesouvisí v Funkci a Aerodynamikou ani s komfortem.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 21:48
TeaPod: to se ale dost pleteš, funkcí je například i aerodinamika, jízdní vlastnosti, komforta zejména ergonomie, a záměrně jsem řekl provázanost těch dvou věcí, nemyslím tím, podřízení se funkci, ale její striktní respektování tak, aby u dobrýho designu nebylo nic navíc a nic míň než je potřeba, ale přesto splňovalo nějaký vizuální kritéria...je to ale samozřejmě jenom můj pohled na věc, nemění to nic na hodnotě tvojí idei...
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 21:48
Je jedno jestli vzduch bude vfoukávan jednou mříkou nebo 20 malými. Auto není až tak nesymetrické aby to ovlivnilo ovladatelnost způsobenou aerodynamikou. Vlastně tady na totmo není vůbec níc, co by bylo v rozporu s moderní funkci auta.
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 21:46
Jestli jsi myslel Funkci, tak jediny auta u kterých byla forma provázana s funkci byli Prvni auta, u kteých byl vidět motor, z let 1900.
I dnešní bargry a jeřáby a důlní stroje nemají 100% provázanou formu s funkci. I tam hraje roli design.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 21:45
TeaPod: omluva...funkce provázána s formou tam mělo bejt...sorry...
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 08. února 2009, 21:44
Forma stoprocentně provázana s formou ?
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 08. února 2009, 21:36
idea se mi velmi líbí, na druhou stranu u designu prostě nemam rád samoúčelnost...z mýho pohledu by forma měla být stoprocentně provázána s formou a to tady neplatí...nezlob se
hanuman
kvalita komentáře: 0 hanuman 08. února 2009, 21:25
3 ja nevim cece asi 10 :)
Pepan_s
kvalita komentáře: 0 Pepan_s 08. února 2009, 21:22
To je bouračka?
HumanART
Body od neregistrovaných