Yrkas: já myslim, že to, co jsem napsal, je docela zřejmý a plyne z toho můj názor, že pokud chceš fotit venku lidi na ulici, tak to chce vzájemnou konfrontaci. fotka udělaná z dálky prostě nikdy nebude obsahovat žádnou interakci fotograf-osoba_na_fotce a tudíž bude ve většině případů velice nezajímavá, nebude vtahovat diváka do děje (je-li vůbec nějakej) a tedy takový focení nemá smysl a nedopadne dobře.
chápu, že je jednodušší "zaútočit" (i když eheh, já s mojí mrdkou fakt nemám problém) na fotky komentátora, než se zamyslet nad tím, co se skutečně snaží sdělit. a platí to i jinejch komentářích jinejch lidí, než sem já.
v tuhle chvíli, chceš-li nějakym způsobem pokračovat v pouliční fotce, bych ti asi doporučil pečlivě projít fotky Bressona, Capy, Němce, Holomíčka, Koudelky (no, vlastně by sis rovnou mohl otevřít Magnum photos) a zauvažovat nad tím, čím jsou ty fotky dobrý. vyjma už jednou zmiňovaný tonality a rozložení světel ve scéně (ano, většinu jim toho v Magnumu zvětšovali profíci) se jedná i o kompozici - tam se budu opět odkazovat na pečlivé studium dějin
umění, nejsnadněji a nejpřístupněji v podobě Příběhu
umění od Gombricha a nutnost zapomenout na zlatý řezy a místo toho se naučit pečlivě dívat a skládat objekty po ploše.
nakonec si ještě můžeš otevřít fotky Milana Bartoše na fstopu
http://www.fstop.cz/e/bartos/ abys to trochu konfrontoval se stavem, v jakym se zhruba může v současnosti nacházet dokumentární fotka běžnýho amatéra (Sit tibi terra levis).
a poslední věc - já to s ostatníma fotografama myslim dobře a budu rád, když předám alespoň část toho, co jsem se naučil (i od jinejch), dál. jenom musí bejt na tý druhý straně přepínač v poloze "on" a ne "haters gonna hate".