14 31
Původně jsem chtěl dát dohromady nejhorší exempláře, ale to se hledá podstatně hůř, než vizitky nějak vyjímečné. Tak jsem našel 111 pro mě zajímavých.
1 8
Výběr 15 zajímavých obalů desek. Skoro ke každému i krátké povídání o jeho vzniku, významu atp.
5 9
Dneska Vám s radostí představím českou autorskou dvojici, ke které mě dovedla má učitelka sítotisku. Po delší studii a prohlížení jejich skvělých tvůrčích nápadů - od videí až po grafiku, jsem si zakoupila spolu s bratrem jejich trika a spolu jsme zašli na jejich nedávnou výstavu v Uherském Hradišti.
0 1
''V době, kdy stále více lidí myslí nebezpečně stejným způsobem, schopnost umění znejistit třeba jen na chvíli naše obvyklé způsoby vnímání, může být jeho největším přínosem.'' Každý máme nějaký svůj důvod, proč umění alespoň občas vyhledáváme, nicméně motto Centra současného umění DOX zní minimálně zajímavě a jestli funguje si můžete přijít vyzkoušet do pražských Holešovic.
3 4
Minulé pozvánky byly zaměřeny zejména na Prahu, přejděme dnes do Brna, kam se můžete přijít podívat na Milana Grygara - Světlo, zvuk, pohyb. Expozice potrvá až do 29.7.2017 a pojímá současnou i minulou tvorbu dnes již devadesátiletého umělce, jehož jméno je známé po celém světě.
5 0
Staré, opuštěné a polorozbořené budovy s oloupanými stěnami a propadlými stropy skrývají, pro většinu z nás, zvláštní, až spirituální atmosféru. Prázdné chodby s opadanou omítkou, opuštěné pokoje bez oken a obytné prostory se zapomenutým nábytkem, na nás dýchá duchem uplynulých let. Takový prostor může silně ovlivnit naši imaginaci, vrátit nás do časů minulých a dějů, které se na daných místech udály nebo se alespoň udát mohly.
2 1
Toyen sice strávila většinu života ve Francii, i přesto je však neodmyslitelnou součástí české kultury. Když tedy nastane příležitost shlédnout její nejznámější díla, jen blázen by toho nevyužil. Do Musea Kampa se tentokrát vydal Bohumyl.
9 5
Na ořízce některých starých knih se skrývají namalované výjevy - při zavřené knize neviditelné, ukážou se, až když prolistujete jejími stránkami.
5 4
V prvním editorialu jsme se zmínili, že nemusíte být právoplatným redaktorem HumanARTu, abyste mohli sem tam napsat něco zajímavého. A jak jsme se tak prohrabovali redakčním systémem, narazili jsme na jeden takový nezveřejněný uživatelský článek. Tak přátelé, tady ho máte! I když o půl roku později...
1 1
Po celý život jsme obklopováni věcmi nejrůznějšího významu a charakteru. Některé z nich jsou životně důležité, jiné slouží ke zpestření a naplnění plnohodnotného života. Vše je ovšem o pečlivém výběru. Doby, kdy před člověkem stál již jasně nalinkovaný a tvrdě nezpochybnitelný život jako all in one balení jsou dávno pryč a naše obzory se rozpínají do stále více neprobádaných rovin. Pod vlivem úzkého okolí i našich vlastních priorit, zvyků, zkušeností a snů, si kolem sebe vytváříme intimní mikrosvět naplňující osobní priority a vytyčený životní standart.
1 1
Atribut klíče s sebou nese jednu z nejcitelnějších symbolik. Je tomu tak od dob křesťanské antiky až po dnešní dny, kdy je klíč používám téměř ve stejné podobě a na stejném principu jako tehdy. Hluboká síla schopnosti zamknout, uzavřít, uschovat a naopak otevírat, zpřístupnit…Ať už se jedná o hmotné statky či transcendenci, vždy vyvolává hluboké emoce.
1 0
Práce s ručně zhotovenou loutkou je od pradávna jedním z nejoblíbenějších způsobů performance ať už na jevišti malých divadel či holywoodském filmovém plátně. V rámci 3D animací a nových technologií se popularita tohoto fenoménu vrací jako bumerang aby svým vtipem, propracovaností a originalitou fascinoval a bavil diváky každého věku.
2 2
Pravděpodobnost vytvoření zcela nového konceptu uměleckého díla v současné době se blíží pravděpodobnosti vyvrácení evoluční teorie, což ovšem není žádnou velkou tragédií, ba naopak. Přiznání tohoto faktu v rámci posledních desetiletí otevřelo oči nejen tvůrcům a kurátorům, ale i vnímavější veřejnosti a dalo tak vzniknout novým přístupům k umělecké činnosti. Tvorba tak již nestojí pouze na neustálé snaze generovat nová a zaručeně originální díla-dostává mnohem stabilnější kontextuální platformu a do výrazů typu apropriace či recyklace vkládá stále větší a větší podstatu.
3 3
Symbol-jeden z nejsilnějších elementů vizuálního světa pronásledující každého z nás kamkoli se hneme. Aniž bychom byli schopni vnímat jejich sílu a všudypřítomnost, setkáváme se s nimi a přijímáme je se stejnou obvyklostí jako jakékoli jiné podněty běžného dne. Magie ukrytá v těchto všudypřítomných znacích nás odkazuje nejrůznějšími směry, nicméně cit, s nímž jsme schopni podvědomě vnímat a přijímat jejich sílu, přichází z toho nejzákladnějšího bodu lidského bytí-pravěkého rituálu.