Jde to Dobré Wow!

Věci, které se nás dotýkají

Články > Výtvarné umění / Fotografie / Osobnosti
Po celý život jsme obklopováni věcmi nejrůznějšího významu a charakteru. Některé z nich jsou životně důležité, jiné slouží ke zpestření a naplnění plnohodnotného života. Vše je ovšem o pečlivém výběru. Doby, kdy před člověkem stál již jasně nalinkovaný a tvrdě nezpochybnitelný život jako all in one balení jsou dávno pryč a naše obzory se rozpínají do stále více neprobádaných rovin. Pod vlivem úzkého okolí i našich vlastních priorit, zvyků, zkušeností a snů, si kolem sebe vytváříme intimní mikrosvět naplňující osobní priority a vytyčený životní standart.

 

Pro vnímání každodenního života a běžných drobností rituálním pohledem se v současném umění vytvořilo nepostradatelné místo. Navracení k vlastním kořenům, hledání hranic mezi osobním a veřejným a nalézání uspokojení v rámci konzumního světa skrze niterné prožitky a zkušenosti bývá často námětem autorů s vyšším emočním vnímáním podloženým spiritualitou každodenních sebemenších zážitků.

 

anna, 2, tokyo

 

Přesně tomuto fenoménu vykořenění a následného nalézání vlastní identity se věnuje mladá umělkyně Paula Zuccotti ve svém současném projektu Everything we touch in a single day. Tento neustále se rozrůstající katalog soukromých životů dokumentuje soustavu veškerých objektů přicházejících do styku s jejich uživateli po dobu celého jednoho dne. Pečlivě volené předměty dostávají až artefaktální hodnotu a vytváří uzavřené světy, jejichž kód je schopný rozluštit jen samotný majitel. Autorka vyzdvihuje odlišnosti kultur a národností, věkové a genderové diference a především individualitu odrážející se nejen v samotném výběru užitých věcí, ale především v životním stylu a aktivitách. Sílu kompozic umocňuje zveřejněné jméno a věk vlastníka, který nikterak nenarušuje abstraktní rovinu, ale zároveň vyzývá diváka k větší obrazotvornosti a soukromé interpretaci.

Jediným slabším momentem je pro mne v této práci jakási přílišná estetizace na úkor dotažení díla do více existenciální a méně lifestylové roviny. Při bližším ohledání fotografie je zcela jasné, že tyto předměty byly vybrány, ať už jejich uživatelem nebo samotnou umělkyní za účelem dokonalé obrazové harmonie a stejně tak byly i vynechány předměty méně se vizuálně hodící, nicméně k životu nutné. Dílo tím pro mě tedy lehce postrádá pravdivost tvrzení, stává se pouze dokonalou fotografií, ovšem silný koncept jakoby se z katalogu vytrácel, což je pro mne osobně velká škoda.

 

wang, 50, shanghai

 

steve, 54, los angeles

 

 

piedad, 42, madrid

 

carlos, 48, pheonix

Pro přidání komentáře se přihlaste.
H-a-n-a
kvalita komentáře: 0 H-a-n-a 03. srpna 2016, 10:50
0.7 super
  • barekula Autor
    barekula
  • 0.7 bodů
  • 1 komentářů
  • 1 hodnocení
  • 22. listopadu 2015, 13:26
  • 2830 zobrazení
  • 0 oblíbené