Strategie postavené na principu symboliky vždy užívalo a dodnes užívá mnoho umělců. Není se čemu divit, obecná zkušenost a vztah k těmto běžným, avšak silným momentům dokáže většinu diváků navést na správnou cestu pochopení díla. Často se ovšem stává, že díky neopatrnému a tvrdému zacházení je symbolika až příliš jasná a patetická a tak dílo ztrácí své kouzlo a stává se z něj pouze nekonečnými citacemi vyčerpaný kus.
Tento příklad se ovšem netýká japonské umělkyně Chiharu Shioty, která pro Benátské bienále vytvořila site specific instalaci z 50 000 klíčů sesbíraných od lidí z celého světa. Monumentální dílo s názvem The Key in the Hand totiž překračuje symboliku klíče jako artefaktu a spojením takto neuvěřitelného množství otevírá dveře zcela novým denotacím. Na klíč tedy již nekoukáme pouze jako na předmět schopný něco odemknout či zamknout- tím, odkud klíče pochází a jak byly shromážděny, autorka nastiňuje pocit souznění, odhaluje rovnost, bourá xenofobní bariéry a vytváří spletenec lidských osudů. Divák se noří do mnoha otázek: „Od čeho byl tento či onen klíč? Komu patřil? Jsou to stále funkční klíče nebo zámek k nim již neexistuje?“ Tyto a mnohé další otázky utváří velice důležitou část divákova způsobu vnímání, nicméně získání odpovědi již není podstatné.
https://youtu.be/DV3AwzrQbIo