V umění nám znaky usnadňují vnímat a interpretovat obsah díla, denotovat k nejrůznějším odkazům a zkušenostem, které by se měly více či méně u většiny diváku shodovat. Pokud ovšem není symbolika jasná či spojená návštěvníkovou obecně známou či interní zkušeností či vzpomínkou, významy se pozvolna promíchávají a vzniká tak mnohoznačný těžce uchopitelný mišmaš. Italský malíř a ilustrátor El Gato Chimney je jedním z autorů využívajících nadměrných kombinací symbolů, znaků a archetypů formujících do byzarních utopických kteseb s nádechem ironie a humoru. Jsou jeho malby pouze oným neuchopitelným mišmašem nebo se za touto mnohoznačnou prací skrývá jednota a řád?
Kolorované kresby tohoto milánského umělce na první pohled v každém z nás vzbudí dojem, jako by se jednalo o stránku vytrženou ze staré tlusté zažloutlé knihy středověkých okultních rituálů. Fantastkní zvěř, srostlice či mutanti kombinující několik reálných zvířat do jednoho fiktivního monstra obklopuje nekonečné moře symbolů převzatých z nejšíršího okruhu náboženství, obřadů, přírody aj. Nicméně se zde nejedná o pouhé přebírání a následné bezmyšlenkovyté sestavení, po bližším ohledání divák nalézá mnoho znaků běžně užívaných v současném životě vytvořených uměle pro nynější společenský život. V kombinaci s archaickými znaky tak vzniká příběh čitelný právě pro dnešní generace. Nedorozumění ovšem vznikají díky zhuštění až příliš mnoha symbolů na jednou místě, což často zavádí pozorovatele dál, než by si sám autor možná přál.
Otázkou tedy zůstává, zda byl každý symbol použit záměrně v kontextu s jeho okolím nebo autor znakovou užívá víceméně automaticky a více, než o vnitřní význam se zajímá o estetickou stránku díla. Ať je to ale tak či onak, jeho práce neoddiskutovatelně budí zvědavost, rozdmíchává fantazii a probouzí rituální magii hluboko zakořeněnou v každém z nás.