Jedním z vysoce charakteristických míst využívajících tetování jako označovací způsob v jistém hieratickém způsobu je bezesporu vězení. Symbolika, umístění, barevnost – to vše zařazuje jednotlivé vězně do daných skupin a přikládá jim určitou moc, privilegia či povinnosti. V jistém smyslu se jedná o jednoduché a jasně přeložitelné heslo, jak s danou osobou zacházet či jednat. Některé symboly tohoto hierarchického systému jsou totožné nebo velice podobné pro všechna vězeňská zařízení, ovšem jsou i taková, která se samovolně vytvořila během fungování věznice a ta jsou pak naprosto specifická pro dané místo.
Polská umělkyně Katarzyna Mirczak vytvořila silný soubor fotografií vytetovaných symbolů mrtvých vězňů největší polské věznice. Tyto artefakty objevila precizně zahované na forenzním oddělení krakowské univerzity: 60 kusů potetovaných kůží naložených ve sklenicích s formaldehydem. Syrovost a přímost této fascinující byzarní sbírky Katarzynu zaujala natolik, že nejen vytvořila katalog dekadentního nádechu, ale pracovala také na dešifrování a segmentování jednotlivých symbolů na základě opakování a podobnosti.
Kusy potetované kůže plující v čirém formaldehydu vytváří v očích pozorovatele divoký kontrast mezi ošklívostí a krásou. pláty odřezané kůže podpořené zachovanými nedokonalostmi, bradavkami či chloupky vzbuzují odpor a zvědavost, nicméně dokonale čistý způsob adjustace posouvá tento dekadentní výtvor o mnoho estetických stupínků výš.