Umělců využívajících odpadový materiál se v druhé polovině dvacátého století vyrojilo jako hub po dešti. Ve své podstatě byl tento převrat nevyhnutelný, tehdejší poválečná doba i nové ekologické manévry se o něj silnou měrou zasloužili. Kolem mnoha deprimovaných umělců obcházela neodvratitelná touha po fetiši a dekadenci.
Dnes jde sice smysl využití odpadového materiálu trochu jiným směrem, nemění se ovšem fakt, že jeho zpracování do umělecké podoby je kladně hodnoceno ze všech možných hledisek. Jedním ze současných umělců podepisujících se na „recyklovaném umění“ je bezesporu vítečný korejský sochař Yong Ji Ho.
Yong Ji Ho se narodil v roce 1978 v Koreji a posléze vystudoval umělecké školy v New Yorku a Seoulu. V posledních letech se zabýval sochami ze starých, ojetých a jinak poškozených pneumatik. Využil jejich snadného formování k vytvoření mnoha organických skulptur. Díky tvarové dokonalosti a přesné modelaci vytvořil propracované sochy zvířat, která působí, jako by se každou chvílí měly zvednout ze země a utéct nám z dohledu.
Pro svá díla si vybírá především divokou zvěř ve vypjatých situacích, což podtrhuje dynamiku jednotlivých soch. Zvířata jsou v životní velikosti, ale i tak působí monumentálně a fantasticky. Tento umělec zkrátka uhodil hřebíček na hlavičku!