Lpics: Hybridně hardwarem-akcelerovaný nasvětlovací engine pro počítačovou Kinematografii.
Maya je již léta nejpoužívanějším animačním programem ve filmovém průmyslu. Její snadná modifikovatelnost a jednoduchost a samozřejmě také vysoká efektivita z ní dělají skoro ideální program. Avšak do nedávné doby se všechny studia potýkaly se stejným problémem – vysoká doba renderování. To byla velká překážka. Bylo nutné zřizovat rozsáhlé a drahé renderovací farmy, které počítaly snímek po snímku, i několik hodin jediný snímek. Jen pro zajímavost, na jednu vteřinu videa je nutno 25 snímků. V roce 2005 vypustil Pixar Animation studious Svůj vlastní RenderMan pro Mayu volně do prodeje. Jednalo se o první krok v revoluci. Nové povrchy a značná akcelerace umožnily zrychlit renderování o až o 20%. Pravá revoluce přišla s oznámením programu Lpics.
![]() RenderMan: 2000 seconds | ![]() Lpics: 0.1 second |
Jak je vidět na náhledu z filmu Cars od Pixaru výsledek je téměř stejný, až na detail že Lpics vám umožní renderovat v reálném čase. Celý proces zrychlení v podstatě pracuje na principu rozložení renderoveného obrazu. Ten se rozloží do 8 vrstev na základní barvy a další informace nutné pro render. Například Depth of Field nebo motion blur. Vtip je v tom, že každý z těchto 8mi obrázků obsahuje velice málo informací, takže renderování je pouhou formalitou měřenou na [ms]. Po následném zkomponování získáte plnohodnotný obrázek – ovšem za nepatrný zlomek času.
Celý proces musí být samozřejmě poháněn výkonným profi HW, ovšem nemluvíme zde o miliónech za Renderovací farmy, ale o desítkách tisíc za nějáký ten dvou-processor s profesionální grafikou. Zjednodušení života 3D grafiků je nesporné. Program sice neni zatím v prodeji, ale pokud se tak jednoho dne stane, můžeme si být jistí, že dopad nebude tvrdý jen na poli 3D grafiky. Nemohu se zbavit názoru, že nVidia i ATI by mohli z fleku zavřít vývojové oddělení pro HW.
Tato informace není uplně nová ovšem zůstává stále aktuální. Na stránce vývojářů je ke stáhnutí video demonstrující sílu aplikace. Jedná se o plugin do Maxwel RenderManu nebo do Pixar RenderManu. Stránka vývojářů: http://www.vidimce.org/publications/lpics/
zdroj: www.cgtalk.com