Jde to Dobré Wow!
Blender F1 Challenge - 3D grafika - Duffator
Duffator

Duffator

Ondřej Dufek
  • 7 bodů
  • 35 komentářů
  • 4 hodnocení
  • 11. května 2008, 00:34
  • 7116 zobrazení
  • 0 oblíbené

Blender F1 Challenge

3D Grafika > Scéna / Exterier / Design

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

Obrázek do http://www.blenderf1.com/">Blender F1 Challenge

-úkolem je navrhnout Formuli 1 budoucnocti

Vím, že mnou navrhnuté vozidlo by technicky asi nebylo schopné jízdy, ale o to mi vůbec nešlo. Moje představa budoucnosti není vůbec optimistická (buď bude zombie, nebo nukleární apokalypsa), tím pádem moje "formule" je takovej hybrid mezi buginou,jeepem a monstretruckem.

Je tam spousta technickejch chyb a nedodělků způsobenejch jak mojí neznalostí, tak časovým presem (uzávěrka odevzdání byla včera o půlnoci). Vůbec mi nešlo o realistickej render (na něj stejně asi nemám), ale spíš o hrátky s postprodukčníma nodama v blenderu. Dál jsem si chtěl trošku rozšířit texturovací schopnosti, které jou dost tristní. Takže, chyby mi tu klidně vytýkejte, většinou o nich vim, ale už se zpětně k tomuto obrázku vracet nebudu.

Použitá techhnika, software

Photoshop CS2 - malba a uprava textur
Blender 3D - všechno ostatní
render - Blender Internal
Pro přidání komentáře se přihlaste.
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 25. května 2008, 17:17
Duffator: to je pravda.Pekvapils mne.Pokud takto uvazujes tak bys to mohl dotahnout daleko
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 25. května 2008, 16:35
Denisa: Dik za info, to vypada zajimave, otazka je jestli to budu schopnej rozchodit pac pouzivam Mac OSX, a na nej ej Vray myslim jen specialne pro Cinemu4D... budu jeste zkouset Yafray a Kerkytheu. Ale ono je to celkem jedno, sebelepsi renderovaci engine za me hezkej render neudela...
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 24. května 2008, 16:36
tohle ti jiste pomuze.. http://blender.lugr.ru/
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 20. května 2008, 13:44
Duffator: uz v dobach skoro jedineho 3d softu jako je bryce se umelo simulovat gi pravidelnym rozmistenim svetel po geosfere,vysledky byly uzasny
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 20. května 2008, 13:40
Denisa: kdby to umel kazdej, byla by si asi bez prace... a jo ona tam naka Ambientni okulze je, ale neni to moc videt. Slibuju priste se polepsim, jen mi nerezej moje rucicky, to bych pak uz vubec neyl fesak.
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 20. května 2008, 13:37
Duffator: ale umis,kadej to umi,jen se musis vic divat...ono i v blenderu jde urcite udelat GI a nerikej ze ty textury by si nezaslouzily predelat a dodelat
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 20. května 2008, 13:36
Duuh, lid tech 23 novejch prispevku me vystrasilo. Takovej offtopic, meli byste se stydet... he he.

Denisa: Um, budu se opakovat, ta soutez mela danou uzaverku odevzdani praci, lip sem to proste nestih. Nejsem profik a tim padem nemma cas zabejvat se tim 24 hodin v kuse. Jo moje blbost ze sem na tom nezacal delat driv, ale pochybuju ze bych z toho vymack neco vic. Proste to zatim lip neumim...
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 20. května 2008, 13:07
SendiX: mam dnes skvelou naladu...jasne ze myslim,kdyz vidim jak nekdo pokazi praci jen diky spechu tak bych za to vraz....a
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 20. května 2008, 13:05
Denisa: a myslíš vážně to o té hrůze, nebo o uřezání rukou a zakopání?:che:
Denisa
kvalita komentáře: 0 Denisa 20. května 2008, 13:03
hrza,zabit,urezat ruce a zakopat hodne hluboko......t o myslim vazne,tezce jsi to odflaknul.......i takova malickost jako je tohle dilko muze vypadat hezky a myslim si ze 10 minut prace by te nezabilo
betasoft
kvalita komentáře: 0 betasoft 14. května 2008, 17:58
Duffator: mám za to, že jsi psal že jsi nechtěl dosáhnout reality a tudíž by to člověk nemohl vůbec hodnotit co do světel, textur, modelů nebo renderu. i nereálná věc, nebo věc. která se chce odpoutat od reality musí vycházet přinejmenšim z realnýho světla, stínů a renderu. Textury a modely už tolik ne, ale zas musej bejt kvalitně zpracovaný.

A to že to beru tak vážně? Na co tu ty body sakra pak jsou?!

Pokud lidi hodnotěj způsobem "neumim == deset bodů", "nerozumim tomu == deset bodů", "jak jsi to udělal == deset bodů" tak je to pak k ničemu. Tim to tu ale naprosto ztrácí úroveň.

Pak si tim akorát zbytečně řikáš "aha, tak se to líbí, tak je to asi fakt dobrý". Ale ona to může bejt úplně špatná práce. Já taky nerozumim třeba fotce, ale mám snad soudnost, abych nedal deset kdejaký hovadině.
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 14. května 2008, 17:50
betasoft: Bla bla bla, uz me tyhle reci nudej. Vim ze me neznas, tim padem si myslis ze sem osmiletej uslintanej arogantni fakan. Co ste tady vsichni posedly bodama? Proc mi porad cpete do huby ze si to dilo cenim na 10 bodu a ze je od kazdyho vyzaduju?! Kde sem to psal? Ty mentorsky reci na konec si muzes odpustit, nejsem idiot a znam je. To ze je to tim postprocesem spraseny jsem uznal - jak jsem rikal, chtel jsem si to proste vyzkouset - staci si precist ten text pod dilem. Ja ten obrazek delal pro zabavu a ne pro nakej vyssi zamer. Kurva lidi prestante vsechno brat tak vazne!
betasoft
kvalita komentáře: -1 betasoft 14. května 2008, 17:40
achjo, já z těhlech debat a reakcí šílim. jedinej, s kym tu můžu souhlasit je spratek. to že je to použitý jako výtvarná technika, neznamená že to má bejt udělaný špatně. což tohle je špatný dost. a postproces, či co to je to úplně vyprasil.

pokud budeš malovat obrázek a namaluješ ho jako dítě, taky ti za to nikdo deset bodů nedá. ani když řekneš, že jsi to tak ale chtěl. a třeba i chtěl, protože to prostě líp neumíš. tohle 3D je pro mě jako od dítěte a tudíž špatný. A nemusíš dělat realistický věci, nemusí to bejt kopie fotky, to vůbec. Ale tohle neni ani ten druhej pól. Na to abyses odpoutal od reality tohle nestačí (v tomhle případě to na mě působí spíš jako špatná výmluva než jako záměr). Nejdřív totiž 3D musíš umět. Nejdřív se snaž vycházet z reálnejch věcí. Abys mohl kreslit abstraktní věci taky musíš zvládnout základní výtvarný techniky a umět kreslit realisticky. To samý imho platí pro 3Dčko.
Mr.D
kvalita komentáře: 0 Mr.D 14. května 2008, 11:06
hm no je fajn ze sa hadame o konsenze spravneho hodnotenia:D
ale aj tak si myslim ze toto zabil len ten priserny render, podla mna je ten model typicky duffatorsky, mozno nema taky realisticky vyzor ako niektore rendre na challengi a preto vyzera ako hracka:D aj tak ma svoj zmyslel. pohraj sa s tym renderom uvidis ze budes mat aspon o dva body viac:D
Freezer
kvalita komentáře: 0 Freezer 14. května 2008, 00:01
designove se mi to nelibi, pusobi to jako nejaka zvlastni hracka :)
pro me je to lepsi nez predchozi tvoje 3dcko tady (proto 6, jinak bych taky asi volil 5.. )
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 13. května 2008, 23:53
ee, me se zvedal zaludek jen z tvoji první reakce...
problem s interpretaci?? :P ja mam problemu nad hlavu...ale tohle..

jinak nejvetsi problem bude asi v tom ze ta deformace DOBRYM 3Dckem asi neni tak uplne od veci, mozna bys taky malicko potreboval zdeformovat ;]]]

Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 13. května 2008, 23:32
spratek: He, he, necekal jsem ze se z toho vyvine takovahle debata. Hele spratku me o body vubec nejde, slo mi spis o pripominky a nazory. To ze tobe se to vubec nelibi, ze se ti zveda pri pohledu na ten obrazek zaludek uz asi vsichni pochopili, tak to tady nemusis donekonecna opakovat. A kde sis sakra precet ze si myslim ze je to dokonaly veledilo a ze chci slyset jenom chvalu? Mas asi solidni problem s interpretaci textu. Myslim si ze nejvetsi problem tady je, ze ty ses zdeformovanej 3D modelar honici se za technickou dokonalosti a cistotou. Ty se nesnazis udela umelecky dilo, ale perfektni virtualni kopii objektu (at relanyho, nebo vymyslenyho). Pro me je 3D pouze dalsi vytvarna technika, nezajimaj me postupy, zajima me vysledek. Chtel sem proste udelat hezkej obrazek, ze je 3D je vedlejsi. To ze v dany technice nijak nevinikam je jina vec, ale chybama se clovek uci. Design buginy a nazor na pozadi je pak jen otazk vkusu. Nejde se zavdecit se vsem.

Vsem ostatnim dik za komentare, sem rad ze aspon nekdo me snazeni pochopil.
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 13. května 2008, 23:05
z meho pohlednu jeste nadhodnocuji, bugina je strasna...pozani nepovedeny, tecnicky tam nejaky prvky sou....neco se i povedlo, scena jako takova je priserna..skoro nevkus...osobne bych na moji osobni maly stupnici dal tak 2, ale za praci atd... to davam na 5, nemuzete nadhodnocovat tak to nefunguje...za zacatky atd..dovi kolik let dela tenhle clovek 3dcko...chvasa se jak dyby vedel ze je to nejdokonalejsi prace, ale je si vedeom ze je tam par technickejch chyb :D to si pis ze je... ajak se zda tak kritiku slyset taky nece, jen chvalu, a vy, nechapu proc, mu ji i radi predhazujete, prooc?? medvicer?? proc??? to musi videt.. jenze tu chvalu za tuhle praci ode me proste nemuze dostat..protoze to je podel me sracka,mm abasta, hotovo dvacet odchod na parek ..mm sakra, mam navato...tak to mozna moc nedava smysl...ale mm no :D to je fuk papa :-*
madvicer
kvalita komentáře: 0 madvicer 13. května 2008, 22:13
3 Nejsem 3D grafik, nicméně jsem to také zkoušel.
Myslím si, že tady jde hlavně o nápad, který tu určitě je. Technické zpracovaní podle mě není tady až tak důležité, protože tu nosnou část, prezentaci té představy, to splnilo. Naučit se to pak technicky dodělat je pak už otázkou času, hlavně když je co modelovat. Většina věcí tady posledně byla spíš efektní než nápaditá, což mi vadí. Tohle je pro mě výjimka, proto dávám 10.
Nezn.uživatel
kvalita komentáře: 0 Nezn.uživatel 13. května 2008, 19:05
1 jj súhlasím s inmaxom. Nemôžete po človeku chcieť aby sadol za 3dsoft a hned robil denkorendery.:tam: Vidím za tým prácu, snahu od designu až po postproces. A to nebýva u 3dčkárov časté. Za tých 7 to určite je. V podstate si si tu sedmičku už vybral sám :jo:
inmax
kvalita komentáře: 0 inmax 13. května 2008, 01:22
1 nevim, co všichni máte, mi se to líbí... profesionální práce to není, ale to je snad jasný, když se to autor teprve učí

trošku mi do očí bijí ty naleštěny chromovy výfuky. nevim, jestli po nukleární apokalypse půjde něco takovýho sehnat :jo: .. a vzhledem k tomu, že jsou disky kol zrezly, tak i ty výfuky by si podle mě zasloužily něco podobnýho.. aspoň trošku.. a ještě bych ty "formuli" celou zaprášil a trochu omlátil

zasazení do krajiny chválím, dává to modelu život
betasoft
kvalita komentáře: 0 betasoft 12. května 2008, 20:31
Mr. D: Já myslim, že spratek není příliš radikální. Tohle neni dobrý. Textury, světla, dof, glow, některý modely... to všechno je špatně. Pokud má člověk hodnotit v rámci hA, tak je 5 docela dost. Tohle je prostě dost zabitá scéna. To autíčko by ještě šlo. Okolí je ovšem celkem bída. Nějakej pokrok vidět je. Ale za pokrok se nedává 9. Vysoký známky se šetřej na výborný věci. Tohle je sotva na průměrnou.
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 12. května 2008, 15:09
:jo: tak s tebou koncim ;) bude lepci, ze sem se vubec vyjadroval
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 12. května 2008, 13:08
spratek: Erm, nehodlám se tady s tebou hádat. Řikám ti, dělej si co se tobě líbí a nevysvětluj mi o čem ten obrázek má bejt. Jestli ses na stránky toho challenge podíval, popřípadě si tam něco přečet, neplkal bys tady takovýhle blbosti. Jo uznávám, to pozadí neni nejlepší, ale aspoň sem se o něj pokusil. Jak se mám asi naučit dělat pěkný pozadí, když to nikdy nezkusim? Klidně se dál ukájej pohledem na svý dokonalý modely ztracený v bílý nicotě.
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 12. května 2008, 12:21
Duffator::jo: hhh hh joo joo :D pokracuj, vybornej nazor na vec, vsechno co udelas pokazdy zabij odbytym odpornym pozadim...to je ten spravnej pristup

tady de o model ne o scenu, proto by melo bejt minimalisticky, prehledny, takovy aby model vynik...

:ee:
jurki
kvalita komentáře: 0 jurki 12. května 2008, 07:34
fajnový :tam:
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 11. května 2008, 19:16
spratek: Týpku zůstaň si u svejch pseudorealistickejch renderů na bílym pozadí, já si budu zase modelovat svoje nereálný hračky. každýmu se líbi něco jinýho. Sorry ale mě modely objektů který nejsou začleněný do scény moc neberou. To teprv vypadaj pouze jako malý modýlky vytržený ze souvislostí. A můžou bejt seberealističtější.
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 11. května 2008, 19:07
Lepcejsi by to bylo jen na bilem podkladu trebas, bo ve fotce, to prostredi je proste hrozny...samotna formule se mi bohužel taky nelíbí, vypada jak decka hracka mm
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 11. května 2008, 17:43
jo, to DOF a Glow jsem trochu přehnal. To je to nováčkovské okouzlení novými funkcemi a snaha co nejvíc si toho vyzkoušet. Člověk se tomu brání, ví, že to bude vypadat kýčovitě, ale nedá mu to...
Mr.D
kvalita komentáře: 0 Mr.D 11. května 2008, 17:20
spratek: nie si prilis radikalny? nahodou je to fajn, nepaci sa mi ta postprodukcia a to sialene DOFko ci co to je
PetrPotter
kvalita komentáře: 0 PetrPotter 11. května 2008, 16:46
2 je vidět, že se ve 3D učíš a navíc, nevím co je špatného se učit, pokroky sou vidět, tak co řešit
hanuman
kvalita komentáře: 0 hanuman 11. května 2008, 12:53
jako formule by mohla mit aerodynamictejsi tvar... :tam: ale dobry no :kuk:
spratek
kvalita komentáře: 0 spratek 11. května 2008, 10:23
to je zly, od materialu, po napad a provedeni..mm:ja:
Ryz
kvalita komentáře: 0 Ryz 11. května 2008, 10:01
Hezký :)
betasoft
kvalita komentáře: 0 betasoft 11. května 2008, 08:24
vynechal bych DOF a změnil nasvícení. takhel to na mě působí hrozně uměle, jako hračka.