Jde to Dobré Wow!

Metallica rozvášnila Prahu(3. června 08)

Literatura > Jiné
Moje reportáž o žážitku z koncertu.

Dne 3 června 2008 se uskutečnila jedna z největších hudebních událostí tohoto roku. Kalifornská skupina Metallica, působící na hudební scéně již bezmála 30 let zahrnula v rámci světového turné do programu i Prahu. Kapela v téměř původní sestavě Hetfield, Hammett, Ulrich a Trujillo lákala své fanoušky na songy z dob největší slávy – namátkou Masters of Puppets, nebo Sad but True.

Dle očekávání se pražský stadion Slavie Eden začal plnit již v poledních hodinách – nikdo však nepočítal s tím, že celkově na koncert dorazí přes 35 tisíc nadšených fanoušků. Skutečně, u první předkapely byl stadion obsazen ze 3 čtvrtin, v polovině až na několik míst celý. Metallica slíbila začít v 7, ovšem ani ten největší optimista by nepředpokládal, že slovo dodrží. Samotná přestavba podia trvala asi půl hodiny a fanoušci se poté, více či méně slušnými formami, začali dožadovat svého. Dočkali se před osmou.

Nic proti Machine Head nebo Mnemic, kteří svou ulohu předkapel splnili na výbornou, ted teprve začala ta pravá Metallová show. Hetfieldův legendární výkřik:,,Are u alive?“ a následný valící se nářez v podobě Justice for All a jiných, dnes už téměř historických pecek, nenechalo chladným snad ani ty, kteří přišli jen jako doprovod. Fakt, že u The Unforgiven nemusel zpěvák téměř otevřít pusu a u Nothing else matters osvítili Eden tisíce zapalovačů(Mimochodem přístě zakázaných), to jen potvrzuje. Když chtěla kapela po hodině a půl skončit, bylo jí fanoušky dáno jasně najevo, že bez přídavku neodjede. Návštěvníci Edene tedy dostali navíc ještě několik songů a celý koncert zakončila slavná Seek and destroy s dnes už notoricky známým videoklipem.

Následovalo mávání, házení trsátek, paliček a kelímků s čímsi co kapela popíjela(něktěří měli to štěstí a dostali do obličeje hned několikrát) a Metallica se slibem že příští rok přijedou znovu odkráčela do zákulisí.

Ať s trsátkem, bez trsátka, s politým obličejem, unavení nebo pošlapaní měli všichni návštěvníci jedno společné. Myšlenku, že se příští rok sejdou znovu v pražském Edenu..