Jde to Dobré Wow!

Balada o minulosti

Literatura > Poezie
V poslední době se diskutovalo o písničkáři J. N., o tom, co dělal či nedělal, jak se to slučuje s jeho tvorbou, atd. Vznikl i nějaký ten text, taky jsem jeden napsal, holt melodii si musí každy vymyslet svou :-)) D.

 

Do země jsem držkou ryl,

jen abych mohl zpívat,

v slovech myšlenky jsem skryl,

snad měl jsem záda křivá…

 

 Do země jsem držkou ryl,

kdo ne, ať po mně plivá,

Karel Kryl řek´, já bych blil,

jak se lží pravda splývá…

 

 On se, pravda, nehrbil,

v chlastu se neutápěl,

kritický vždy ke všem byl

s tím křestním jménem na pět…

 

Refrén:

 

 Ve sračkách

 v soukromí,

a bez hranic

v hudbě…

Ten zmačká

svědomí,

kdo nemá nic

v hubě…

 

 Buď jsem psal, anebo pil,

mé dílo je má závěť,

svou hlavu bych nesklopil,

kdybych byl jako havěť…

 

 Chtěl jsem žít tím, co mám rád,

za radost platil hnusem,

teď chci očistit se snad,

už nebýt hadru kusem…

 

 Proto mám rád novej řád,

chci starýmu to vrátit,

teď mohu skládat a hrát,

toužím jen dluh svůj splatit…

 

 Refrén (viz výše):

Pro přidání komentáře se přihlašte.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 13:49
Bakllazaan: souhlasím, bolševik to pěkně pokurvil, bohužel názory některých mladých lidí mě děsí...a jak říká danmark, sebereflexe chybí...
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 04. prosince 2007, 12:39
libig: Já bych to neviděl tak černě. To co jsi řekl je všechno pravda...to beze sporu, ale sami jsme se do takovéto pr**le nedostali. Mým názorem je, že spíš dlouholetá nadvláda režimu jež tu sídlil, nás tak převychovala k obrazu svému. Ale tato generace pomalu vymírá tak uvidíme jestli tyhle podlosti v nás sídlili dycky nebo je až do nás zaseli!:txt:
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 12:15
libig: To chápu, ale nemyslím, že jen pár výjimek je schopno sebereflexe - jde o to, aby tu byli určité vzory, jež udají směr - holt nejsou :-)) Marek
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 11:18
danmark: mě to prostě rozčiluje, čecháčkovství zná než závist, zbabělost, podlízavost, práskačství, to jsme celý my, to všechno nás hezky charakterizuje, toto všechno velmi rádi odpouštíme, nejsme schopni se podívat minulosti do očí, jen pár výjimek to udělá, co nemaj hovno na hlavě svědomí špinavý, a co z toho mají? nic, národ jde s udavači....
Pavel
kvalita komentáře: 0 Pavel 04. prosince 2007, 11:02
Bakllazaan:Naprosto souhlasím s tím,že tato debata nikam nevede.Mějte se:hi:
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:58
libig: Ale zbytečně tím tupíš sílu svého argumentu, ten sám o sobě stačí :-)) D.
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:57
Pavel: No, je blbý, že někteří lidé, kteří uškodili svým bližním více než J.N., se opět dostali na vysoké pozice - a ještě jsou za ty "správné", na druhou stranu J.N. je veřejně známou osobou a dokonce se angažuje v předvolebních kláních za stranu, jež vytváří spojeniny typu KSČSSD, apod., takže to zas tak úplně běžnej občan není :-)) D.
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 04. prosince 2007, 10:56
ja myslim že tahle diskuze je naprosto k ničemu....tady by se dalo na sebe štěkat do noci.
Dřív to nebylo lehký a často člověk neměl moc na výběr...a jestli nohavica byl jeden z těch lidí, nebo nebyl ... jestli tím nezpůsobil státní převrat tak je mi to vcelku fuk.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 10:51
Pavel: dávno pohřbeného psa? tím myslíš co? udavače? udavače, kteří nemají špetku morálky a káží o ní? tak to je tedy názor hoden vytepat do kamene
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 10:49
danmark: je určitý typ lidí, kterým to napsat musíš i když nechceš, bohužel...
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:49
Pavel: No, ještě než přestaneš diskutovat - jak to tedy vidíš? Myslíš, že neměl veřejnosti, co říct (myslím Nohavica)? D.
Pavel
kvalita komentáře: 0 Pavel 04. prosince 2007, 10:49
danmark:Můj názor na Hutku je takový,že vykopává dávno pohřbeného psa.Kdyby se měli soudit všichni,kteří byli ve straně,popř.se jinak politicky angažovali,tak v této republice moc "čistých"lidí nebude:smk: To se samozřejmě týká i Nohavici.jinak jeho tvorbu mám velmi rád a hlavně:V textech nikoho neuráží,neosočuje,neironizuje.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 10:47
Pavel: ne, mně argumenty rozhodně nedošly, katastrofa je, že někdo dokáže napsat to co ty (závist, zdrhl do ciziny)...promiň, ale pokud toto napíšeš, jsi u mě debil, protože nemyslíš
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:45
libig: Je fakt, že to napsal schematicky až na půdu, ale slovo "debiů", prosím, nepoužívat - to není argument :-)) D.
Pavel
kvalita komentáře: 0 Pavel 04. prosince 2007, 10:44
libig:No spíše je smutné to,že spousta lidí,když jim dojdou argumenty,začnou používat fráze "ty jsi debil" apod.Tím samozřejmě myslím i tebe.V tom okamžiku přestávám pokračovat v debatě,protože končí veškerý její význam :bueh: Měj se:hi:
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:44
Tohle je Tvůj názor na Hutku - trochu na povrchu, ale budiž, ale tady to není o Hutkovi - jak vnímáš Nohavicu? - A neboj, nemám ve zvyku někoho nálepkovat :-)) D.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 10:39
Pavel: to je teda blábol jako za starých časů Rudýho Práva, mohl bys jít z fleku do Naší Pravdy, tam by ses jistě uplatnil...."za komančů zdrhl do ciziny..." přemýšlej trochu..."..závist z popularity.." ty seš úplnej debil chlapče, pokud to myslíš vážně...je to smutný :v29:
Pavel
kvalita komentáře: 0 Pavel 04. prosince 2007, 10:35
danmark:Hutka nemá právo nikoho soudit.Za komančů zdrhl do ciziny.Navíc ten jeho výtvor nenapadá Nohavicu jako udavače,ale ironizuje jeho tvorbu,vzhled atd.(kromě zmínky o Krylovi).Tudíž pro mě z toho vyplývá obyčejná závist popularity.A nakonec-ten text nemá ani tu nejmenší literární hodnotu.Je to brak.:stop: .....Jo a nejsem komunista.To jen tak,než mě někdo začne napadat:smk:
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 10:27
libig: Určitě se podívám, dík :-)) Je fakt, že je blbý, když někdo nedokáže říct, jo, bylo to tak a tak, řek jsem to a to, suďte mne, jak chcete,
měj se :-))

D.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 04. prosince 2007, 09:40
danmark: nemohu souhlasit s tím, že se snaží distancovat od minula...tím, že mlčel tak dlouho a nyní zase mlží, je pro mě naprosto diskvalifikovaný...a to je to, co mně osobně vadí, že mlčí a mlží, není schopen se postavit čelem k faktům....pokud jde o Hutku, doporučuji navštívit jeho stránky, osobně bych doporučil Novinové sloupky a Pravděpodobné vzdálenosti...to jsou tedy starší věci, pro mě osobně naprosto dokonalé...
měj se :)
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 07:37
hypatia: Dík, opravil jsem, a pak, spíš mě baví psát o těch, co ryli, než co neryli :-)) D.
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 07:36
darkjesus: To není úplně obrana - jen pokus o nejednostranný pohled, viz další komentáře tady :-)) D.
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 04. prosince 2007, 07:09
libig: Libig - já se mu neklaním, jen nemám rád takové ty davové akce hurá na zrádce, kdo si nekopne, není Čech :-)) Mám málo informací, abych soudil, kupříkladu nevím, zda někomu skutečně ublížil, pokud bych měl důkaz, že ano, napsal bych tvrdej text, ale důkaz není. Krom toho jsou tu jiný svině, co maj div ne aureolu. Navíc i v dnešní době se spoustu šmejdů vozí jinejm po zádech - a některý uměj´ pěkně ničit.
Nohavicu nehájím, jen nechci jednostranej pohled, podle mne je na místě diskuse, samotnýmu mě vadí, jak je "kam vítr, tam plášť" - to jeho předvolební trapný angažmá - ale zas v tom vidím úpornou snahu distancovat se od "minula", aby bylo vidět, že je na "správné straně" - mimochodem to obsahuje poslední sloka mého textu.
K tomuhle by se Kryl nikdy nesnížil, mohl být kritický ke komukoli, protože se nikdy neohnul.
Jinak, prosím, můžeš mi tu napsat názvy některejch Hutkovejch písní, které patrně neznám, rád si je někde seženu a poslechnu - dík.

Zdravím :-)) D.
darkjesus
kvalita komentáře: 0 darkjesus 03. prosince 2007, 22:57
je to dobrý,i když zrovna dotyčnýho zpěváka nemám v lásce...nic méně je to dobrý...i když to vypadá,že se ho snažíš bránit...proč ne,každej má právo na další šanci...
hypatia
kvalita komentáře: 0 hypatia 03. prosince 2007, 22:54
Místo "vrítit" patří "vrátit" a místo pro Nohavicu patří psát pro někoho, kdo tou držkou neryl...
libig
kvalita komentáře: 0 libig 03. prosince 2007, 16:19
danmark: hluboké texty na rozdíl od Hutky??? tak to sem se teda pobavil...hoho, zdá se, že jsi od Hutky slyšel akorát lidové písně, jinak bys toto nikdy nenapsal...nu což...dál se klaňme fízlovy a opěvujme jeho písně spanilé...český národ si holt zaslouží co má...
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 03. prosince 2007, 14:12
Jde o to, že nic není tak jednoznačné, zvlášť v umění. Narozdíl od Hutky má totiž hluboké texty, občas - a ta vulgarita - to je převzato z Kryla - pro koho je vulgární Kryl, holt sorry :-)) Není to samoúčelné. A mezi řádky píšu vše, protože mezi řádky se dá uložit myšlenka, kterou buď najdeš, nebo ne :-)) D.
Bakllazaan
kvalita komentáře: 0 Bakllazaan 03. prosince 2007, 13:18
mě osobně se to teda nelíbí...myslím že naka obhajoba není nutná, a už vůbec né tak vulgární. A moc nerozumím tomuto - "toužím jen dluh svůj splatit…"...o jakém dluhu tady je řeč? jde snad o to pití?
libig
kvalita komentáře: 0 libig 03. prosince 2007, 11:51
danmark: mezi řádky jsem četl za bolševika, teď to snad není třeba, pokud je nějaká myšlenka, tak to řekni nahlas...myslím, že v tomto případě není třeba psát mezi řádky, ba naopak, a proto chválím Hutku
danmark
kvalita komentáře: 0 danmark 03. prosince 2007, 10:02
Zkus ještě jednou - mezi řádky, jsem zvědavej, co tam kdo vyčte :-)) D.
libig
kvalita komentáře: 0 libig 03. prosince 2007, 09:10
ovšem z tvého textu vůbec není čitelné, jak to myslíš: ale zdá se mi, že je to spíš obhajoba udavače z těšína, kterou by si ani on sám nevymyslel....poněkud to prosral, mirek, a nyní se jen vykrucuje...proto si podobné opusy moc nezaslouží, spíš vůbec ne....pokud jsem to nepochopil, omlouvám se
  • danmark Autor
    danmark
  • 0 bodů
  • 31 komentářů
  • 0 hodnocení
  • 03. prosince 2007, 08:38
  • 1243 zobrazení
  • 0 oblíbené
© 2006 - 2019 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | design & code by expectum.cz & ryz.cz