Jde to Dobré Wow!

Protiváha

Grafika > Ilustrace / Ruční kresba / Abstrakce
Protiváha - Grafika - Pogo
Protiváha - Grafika - Pogo

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

Celkem učesaná automatická kresba. Tentokráte při otočení o 180° nabývá věc velmi odlišného vzhledu a náhodně vznikají dvě samostatné bytosti bez jakéhokoliv záměru.

Použitá techhnika, software

Centropen liner 0,1 mm.
Pro přidání komentáře se přihlašte.
la-Sicka
kvalita komentáře: 0 la-Sicka 26. dubna 2016, 12:35
Sopje: "Pozorovateľ si v diele vždy nájde to svoje." No jasně ;D
Sebastian-Wortys
kvalita komentáře: 0 Sebastian-Wortys 26. dubna 2016, 09:51
2 -
Sopje
kvalita komentáře: 0 Sopje 25. dubna 2016, 21:44
2 Dlho som tu nebol a pozerám, že to tu teraz ,,ovláda,, komentármi a wikipediami neskrotná la-Sicka: , nevadí. Mňa toto napríklad baví. Dohadovať sa o tom čo je a čo nie je umenie ma už stálo nejednu mozgovú bunku. Vpodstate je to podľa mňa úplne jedno. Pozorovateľ si v diele vždy nájde to svoje, či už je to automatická kresba, štúdia alebo hlboký koncept. Osobne ma často viac bavia autorské spontánne výlevy ako prekombinované koncepty myšlienky, ktoré vlastne nevedú nikam.
Pogo
kvalita komentáře: 0 Pogo 25. dubna 2016, 11:21
la-Sicka: Ok.
la-Sicka
kvalita komentáře: -1 la-Sicka 25. dubna 2016, 09:11
Pogo: nebaví... nebaví mi kličkovat v textech, řekla jsem dost. Nemyslím si, že muj spoludiskutující je blbeček, ale že automatická kresba tu nemá co dělat a vysvětlila jsem z mého pohledu dostatečně proč :-)
Pogo
kvalita komentáře: 2 Pogo 25. dubna 2016, 07:25
la-Sicka:

Já ti ještě napíšu sem, ale kdyby tě to moc bavilo, už to asi zatáhneme do osobních zpráv.

1) Nevíš, co je abstraktní umění neberu jako odpověď. Jasně že není podstatné, co si myslím. Umělecké dílo je znak, který si interpret vykládá jak chce. Při četbě knihy taky nemusíš znát autora, ani jeho intence. Už mnohokrát proběhly experiment, kdy byl autorský zá,ěr úplně odstraněn, nebo úplně změněn, aby divák nebyl vůbec konfrontován se záměrem.
Gro automatické kresby je tedy jak říkáš najít si v ní něco. Odhlédnu od svých děl, která v sobě mají přece jen kus záměrnosti a třeba název jim dodává konkrétních podob.
- Některé abstraktní umění stojí na automatismu - např. cákání barev na plátno, souhlas, jde o l'art pour l'art, stejně jako Duchampova Fontána a jiné. Jenže teď hodnotíš záměr. Pokud by Pollock řekl, že jeho cákance vyjadřují přesně jeho pocity při např. sledování přírodní scenérie, hned by se to muselo chápat jako podoba stylizace. Pokud ale umění žije samo a je jedno, co si autor myslel, pak se neliší automatická kresba od abstrakce, protože jde taky o dílo, které může mít více výkladů.
I kdybys ale nehodnotila záměr přímo, stejně nevíš, jaký záměr měl autor skutečně. Představ si, že by u abstrakce nebyl žádný popisek a vůbec neznala autora. Jak bys pak reagovala na takové dílo?

A abys mě nechápala špatně, já neobhajuju svoje díla, aby nebyla označená jako zbytečná. Jde mi o relevanci automatické kresby či podobných technik, pracujících s náhodou. Navíc si myslím, že nemáš pravdu. Ale to nevadí, protože ta debata je celkem dobrá, až na to tvoje neoprávněné školské poučivání:D Takže pokud máš zájem, budu se těšit na další koment.

2) Jasně, já se nemůžu odkazovat na surrealismus, to je jak říkat, že v době středověku se při výhře nad soupeřem znásilňovaly jeho ženy, tak to teď udělám taky. Připouštím, že kontext je podstatný faktor. Problém je, že tvá námitka jde mimo. Já neobhajuju surrealismus jako takový, ale to, že práce s podvědomím může být relevantní formou uměleckého vyjádření. A to se netýká jen surrealismu. Třeba práce pod vlivem omamných látek funguje na stejném principu a taky díky tomu mohou vzniknout jedinečné věci.

3) Samozřejmě že otočením nevznikne nové dílo. To si vůbec nemyslím. Nepochybně ale může vzniknout nový náhled na věc, stejně jako při otočení malby ve photoshopu, jak jsem říkal. Najednou v něm můžeš spatřit díky orientaci něco jiného, a to není jenom kvůli otočenému plátnu. Prostě testuješ třeba oči, můžeš mít asymetrické zrakové vnímání nebo můžeš mít jakkoliv rozdílný vjem při práci dvou hemisfér. A i kdyby ne, pak ti prostě mohou vyniknout jiné tvary. Nebudu tady argumentovat evoluční estetikou. (možná později:D)

4) Ekvivalence synonyma taky není dobrý příklad. Analogie se zdá fungovat, ale nefunguje. Synonymum je jiný referent ke stejnému výrazu, viz Fregova Jitřenka a Večernice, kdy jde o referenci ke stejnému objektu za pomoci různých slov. Kdyby to byla čistě automatická kresba a výplach, pak by asi nebylo moc dobré vysypat velkou sérii, protože by byl výsledek čistě náhodný a pak by ta díla mohla být odkazem ke stejnému, tedy k technice udělat něco automaticky. Tady ale je záměr a ačkoliv o nemusíš v díle vidět a ačkoliv můžeš říci, že je dosti podobné všem v té sérii, tak v něm můžeš zaznamenávat ty záměrné prvky, které těžko vylezou jenom u čmárající ruky bez vedení.
Teď k té analogii, jak by tady fungovala? Co by byly ty jiné popisy stejné věci? Pokud bych otočil věc a nazval ji pak jinak, tak jistě, to nejde. To by bylo ontologicky velmi neúsporné. Popírat ale, že se na stole změní světlo, když ho otočím, je nesmysl. Popírat, že otočením objektu v něm můžeš najít jiný účel (a že účely do světa vkládá člověk a nejsou neseny přímo objekty), je podle mě taky nesmysl. A to přesně se snažím podotknout.



Můj point ohledně komunikace je v tom, že si nerozumíme. Zkus třeba někdy předpokládat, že tvůj spoludiskutující není blbeček, který nic neví, ale že jste si třeba nevyjasnili koncepty. A tím zase nenarážím na sebe, nejde mi o to obhájit se, ale zjistit, co je tedy pravdou. Navíc tobě by mohlo být do budoucna prospěšné nejdřív vyjasnit půdu argumentů a pak až říkat, že je něco skutečně špatně. Ač mě moc baví, že máš načteno a že tvoje argumenty mají obsah, vadí mi tvoje úzkoprsost na poli interpretační vstřícnosti.

la-Sicka
kvalita komentáře: -1 la-Sicka 25. dubna 2016, 01:58
Pogo:
1. špatně, nevíš co je abstraktní umění. Navíc není podstatné co ty si myslíš, při hodnocení díla veřejností (což je samotné gro automatické kresby - výplach toho co ty si myslíš). Několikrát zmíněný "strom v pralese": https://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest
2. l'artpourlartism stejně jako surrealismus či popart mají jiná pravidla a tvorba v daných "stylech" je nejen otázkou obsahu a formy, ale také kontextu doby. Nesmysl se na to dnes odvolávat a požadovat vnímání díla dle stejných kritérií, protože ty sama z principu se vylučují tím co tyto styly představují.
3. ne, ne a ne... viz nekonečno mnoho děl v závislosti na rotaci os. Stejná rozumová fallace: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Treachery_of_Images když jsi na ten surrealismus, vyvrátím to tvojí vlastní řečí.
4. v principu jde ale o stejný obsah - ekvivalence synonyma a viz bod jedna.

Ve shrnutí pak vše co jsi napsal je obhajoba vlastní tvorby očividně vycházející z neznalosti a nepochopení směrů, na které se odvoláváš. Sám sebe tam chytáš několikrát do logických pastí, které vyplývají z nedostatečných znalostí. Je to tedy přesně tak, jak jsem to zhodnotila na začátku. Víc na tom neni co rozebírat.
Pogo
kvalita komentáře: 0 Pogo 24. dubna 2016, 11:08
la-Sicka:
Proč by nemělo? Jestli skutečně má, to nevím.

1) Teoreticky se to ale neliší od jakékoliv abstraktce či od věcí, které si nenárokují jednu interpretaci. Tedy nemyslím si, že by automatická kresba byla nějaký úpadek, který nemá místo mezi uměním, protože používá stejných principů, jako abstraktní umění.

2) Automatická kresba vychází (u mě aspoň doufámú z podvědomých informací, které se jinak třeba v díle neobjeví. Tak přece fungoval i surrealismus ne?

3) Stejnost vjemu pro ěm a pro ostatní. Myslím, že ten samý vjem můžeš snadno pochytit, to není subjektivní dojem, jde o strukturu té samotné věci a podle mě je v tom patrné, že po otočení vznikají dvě odlišné perspektivy, přičemž z každé z nich se věc jeví v jiných souvislostech, které prostě vzhůru nohama nenajdeš. Jednoduchá analogie je horizontální otočení plátna ve photoshopu. Tímt aké mnohdy získáš radikálně odlišný pohled třeba na funkci perspektivy a scény, kterou zrovna autor dělá. Otáčení a mnohost významů tedy také není nic nestandardního.

4) Odlišnost od jiných automatických kreseb - ta je ve všem! Jde o jiný rukopis, jinou techniku, jiný výsledek. Ten nárok automatické kresby je jiný, to ano. Není v tom záměr vytvořit něco úplně konkrétního (i když jak říkáš,v mém případě (tedy alespoň v tomhle) jde o více korigovanou záležitost). Série automatických kreseb pak může působit jako "na jedno brdo",a le to samé platí pro abstrakci, ne?

Nevidím tedy problém v tvých námitkách. Chápu, že to třeba moc lidí nebaví, ale nevidím problémy v tom, co říkáš.
la-Sicka
kvalita komentáře: -1 la-Sicka 24. dubna 2016, 10:29
la-Sicka: samozřejmě vidím, že v tvém připadě jde do určité míry o řízenou náhodu, ale má to smysl pro někoho dalšího než pro tebe? Přenášíš ten samý vjem co z toho máš ty na někoho jiného? Jak se to liší od jakékoliv jiné automatické kresby kterou si může udělat každý pro sebe, či pro někoho jiného, pokud nejde o konrétní výstup ale o to, co si v tom kdo najde?
la-Sicka
kvalita komentáře: -1 la-Sicka 24. dubna 2016, 10:23
Pogo: Nic. Zbytečné by to bylo stejně akorát bych asi jen orolovala oči. Automatická kresba nemá s uměnim nic společného, vždyť je to vidět i na tvém komentáři a jak k tomu dílu přistupuješ. Můžeš ho rotovat kolem os a máš nekonečné množství děl, že? Ale nehodlam tu o tomhle vést diskuzi. Proč, to si snadno může každej nastudovat sám :-)
Pogo
kvalita komentáře: 0 Pogo 23. dubna 2016, 23:03
Kdyby u díla nebylo napsáno "automatická kresba", sděloval by tvůj komentář něco?
la-Sicka
kvalita komentáře: 1 la-Sicka 23. dubna 2016, 17:21
automatická kresba :buu: Kam ten svět spěje...
  • Pogo Autor
    Pogo
  • 4 bodů
  • 11 komentářů
  • 2 hodnocení
  • 23. dubna 2016, 11:09
  • 623 zobrazení
  • 0 oblíbené

Složka Vlastní tvorba

Věci kompletně z hlavy

Grafika - Prostory IIGrafika - ProstoryGrafika - Varianta Kanagawa WaveGrafika - Vodní stvůryGrafika - Blue Apple - Hidden ShoresGrafika - VěžeGrafika - Aluze 2/2015Grafika - VolavkyGrafika - CestovatelGrafika - Aluze - coverGrafika - Volání z odlehlých končinGrafika - InkubátorGrafika - JeskyněGrafika - Jezdec na rejnokuGrafika - Korekce proudůGrafika - Biostoka - Mokvající terén
© 2006 - 2014 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | Inzerce aut - Autofrc