Jde to Dobré Wow!

Naše dojmy z SPLASH 2014

Články > Informace / Akce
Poslední víkend letošního září se konal jubilejní 10. ročník grafické konference SPLASH. Během těchto dvou dnů se prostory České zemědělské univerzity tradičně proměnily v Mekku nadšenců grafiky a animace. I tento rok jsme se tak mohli těšit na přednášky profesionálů z celého spektra těchto oborů.

Sobotní dopoledne jsme zahájili účastí na přednášce věnující se realizaci krátkého animovaného filmu Wildlife Crossing, diváci mohli nahlédnout do zákulisí výroby tohoto humorného animovaného snímku. Supervizor Jan Jinda mimo jiné předvedl možnosti kompozice v softwaru Nuke, kde demonstroval složení vybraných scén z jednotlivých render passů a poukázal na benefity, které práce s vrstvami přináší.


K vidění byla tradičně galerie prací a showroom s nejrůznějším hardwarem na vyzkoušení.

Naše další kroky vedly na přednášku Tool Rules designéra a výtvarníka světového měřítka – Michala Jelínka, který vedle rozboru své dosavadní práce hovořil o vývoji nástrojů napříč historií a s tím spojenými vlivy na podobu děl nejen v průmyslovém designu.

3D grafici z řad návštěvníků si jistě nenechali uniknout možnost poslechnout si přednášku Adama Hotového. Ten zde prezentoval finální verzi českého rendereru Corona. Vyzdvihl intuitivní obsluhu a jednoduchost nastavení a na ukázkových snímcích předvedl všechny hlavní technologické přednosti vyvíjeného softwaru, včetně plánovaného vývoje budoucích verzí. Mluvil také o přívětivém přístupu společnosti k licencování produktu, tak aby byl snadno dostupný i pro menší studia či freelancery.


Pánové měli k představení Corony připravenou zábavnou prezentaci :)

Příjemným překvapením byla účast italského kompozitora Giacoma Mateuciho, u kterého se ještě několik dní před konferencí spekulovalo o jeho přítomnosti. Ten ve své přednášce How to build successful showreel poskytl užitečné rady především začínajícím kompozitorům, kteří se chtějí ucházet o práci ve větších zahraničních studiích. Intenzivně se věnoval ideální podobě a obsahu showreelu a portfolia žadatele a způsobům jak prací oslovit. Kladl důraz na kvalitu převažující nad kvantitou. Také popsal proces, kterým si on sám před lety prošel a který obvykle čeká každého začínajícího kompozitora. Tj. vývoj z juniorské pozice, kde se věnoval téměř pouze rotoscopingu až na senior kompozitora áčkových filmů jako je Gravity, IronMan 3 či nový Interstellar.

Další akcí v programu, kterou jsme navštívili, byl project Overview Lukáše Veverky. Lukáš nás nechal nakouknout pod pokličku svého budoucího hraného filmu, který se bude z velké části odehrávat na měsíci. Nás uchvátil především smyslem pro detail, který využívá při tvorbě a svým záměrem ve filmu minimalizovat obvyklé CG postupy, především využití 3D. Na závěr s návštěvníky sám konzultoval problémy, které aktuálně řeší při natáčení, jako je například simulace měsíční chůze či dostatečná hloubka ostrosti obrazu i při použití menších modelů.


Lukáš Veverka popisuje výrobu měsíčního skafandru ze suchého potapěčského obleku.

Koho Lukášova tvorba oslovila, měl možnost účastnit se i jeho workshopu zvaného Bez pluginu. Renomovaný motion designér zde popisoval metody, které používá při natáčení a postprodukci a nabídl posluchačům možnost vyzkoušet si natočit jednoduchý trikový záběr za jeho asistence.

Ujít jsme si nenechali ani přednášku Matůše Nedeckého – Sci-Fi architektura a prezentace. Zde nám duo Matúš a Štefan z brněnského studia velmi detailně rozebralo výrobu několika svých architektonických vizualizací – především jejich náročnou postprodukci, která je nedílnou součástí každé jejich práce. Zprvu prostý a jednoduchý obrázek budovy se tak proměnil v dynamicky působící záběr plný drobných detailů, s ohledem na stále se vyvíjející požadavky klienta.

Programem, který dvoudenní konferenci uzavíral, byla přednáška Kreativní management Vladimíra Strejčka – ostříleného ilustrátora a zakladatele studia Drawetc. Vladimírova slova byla cílená především na grafiky na volné noze, kteří zatím nemají jasno, jak ohodnotit svou práci. Poradil jim například, z čeho by měla vycházet hodinová sazba, jak tvořit cenovou nabídku či příkladně nastavit cenu licencí k užití jejich děl.

Události tradičně nechyběla pozitivní a přátelská atmosféra a možnost setkat se s jedničkami z oboru či navázat nové kontakty.
Těšíme se zase za rok!

 

/ Martin Rýz, Josef Nedorost

Pro přidání komentáře se přihlašte.
HumanART
Body od neregistrovaných
  • HumanART Autor
    HumanART
  • 0.7 bodů
  • 0 komentářů
  • 0 hodnocení
  • 2 hodnocení neregistrovanými
  • 13. října 2014, 00:00
  • 1134 zobrazení
  • 0 oblíbené
© 2006 - 2019 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | design & code by expectum.cz & ryz.cz