Jde to Dobré Wow!

Vakuovaná láska

Články > Výtvarné umění / Fotografie / Osobnosti
Zboží vakuované v igelitových obalech najdeme dnes téměř na každém pultu supermarketu. Je to nejsnadnější a nejlevnější cesta, jak uchovat rychle se kazící potraviny co nejdéle konzumovatelné. Vakuum ovšem není jen symbolem konzumu dnešní společnosti, v jiným souvislostech a využitých cestách může otevřít zcela nové asociace a interpretace.

Této transformace velice chytře využil mladý fotograf Hal, spolupracující se společností Condomania v Tokiu. Jeho performence a později z této akce vycházející soubor fotografií není pouze chytrým reklamním tahem. Jedná se o umělecké dílo překračující konvence klasického lidského portrétu a všech konzervativních pohledů s ním spojených.  Hal využívá velice úzkých možností daných mikroprostorem vytvořeným vakuací igelitových pytlů.

Zamilované páry, umístěné do tohoto prostoru, nebyly vybrány náhodou – Jedná se o dvojice se silným psychickým i fyzickým poutem. Tento fakt je pro celý projekt velice důležitý, neboť stavy vyvolané u jednotlivců po tomto šokujícím zážitku mohou silně prohloubit, ale také rozmělnit dosavadní vztah. Nemožnost nadechnutí, pocit sevření a bezmoci, či fyzický nátlak na partnera vyvolává silné emotivní pohnutky. Pocit, že v této nepříjemné situaci nejste samy a dělíte se o místo i kyslík se svým partnerem ve většině zúčastněných vyvolalo  návaly souznění, vcítění a lásky.

Fotografie jsou provedeny čistě a minimalisticky, což vyvolává dojem sterility mrazících boxu obřích hypermarketů. Denotace díla tedy nevyvratitelně odkazuje i k tomuto fenoménu dotíkajího se problémů dnešní společnosti. Nejedná se o primární záměr, nicméně zpracování díla s ním nevyhnutelně koresponduje. Tento způsob také podporuje charakter reklamní fotografie, pro kterou byl daný projekt ve své podstatě vytvořen.

 

 

Pro přidání komentáře se přihlašte.
Kumulus
kvalita komentáře: 4 Kumulus 09. května 2014, 15:54
" Zamilované páry, umístěné do tohoto prostoru, nebyly vybrány náhodou – Jedná se o dvojice se silným psychickým i fyzickým poutem. Tento fakt je pro celý projekt velice důležitý, neboť stavy vyvolané u jednotlivců po tomto šokujícím zážitku mohou silně prohloubit, ale také rozmělnit dosavadní vztah. Nemožnost nadechnutí, pocit sevření a bezmoci, či fyzický nátlak na partnera vyvolává silné emotivní pohnutky. Pocit, že v této nepříjemné situaci nejste samy a dělíte se o místo i kyslík se svým partnerem ve většině zúčastněných vyvolalo návaly souznění, vcítění a lásky.

Fotografie jsou provedeny čistě a minimalisticky, což vyvolává dojem sterility mrazících boxu obřích hypermarketů. Denotace díla tedy nevyvratitelně odkazuje i k tomuto fenoménu dotíkajího se problémů dnešní společnosti. Nejedná se o primární záměr, nicméně zpracování díla s ním nevyhnutelně koresponduje. Tento způsob také podporuje charakter reklamní fotografie, pro kterou byl daný projekt ve své podstatě vytvořen."

Po přečtění tohohle je mi ještě víc jasný jak prázdný a oničem to je než když sem se na to chtěl kouknout. Prostě vákuované láska. Nic víc se v tom najít nedá, zbytek klasické postmoderní cancy.
  • barekula Autor
    barekula
  • 0 bodů
  • 1 komentářů
  • 0 hodnocení
  • 08. května 2014, 11:57
  • 1733 zobrazení
  • 0 oblíbené
© 2006 - 2019 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | design & code by expectum.cz & ryz.cz