Jde to Dobré Wow!

Final Production Rendering in Realtime ? ! !

Články > Software
Každý kdo se zabývá 3D grafikou to zná, dlouhé, úmorné, nervy drásající čekání na render. Čekání na vaše úsilí, někdy to nekonečno ústí v zoufalos či zlobu prlínající se s pocity chladu či horka. Tomu má být konec. Z 2000sekund na 0.1sekundy renderování bez jakého koliv zásahu do HW? Zní to jako splněný sen? Tak tenhle se vám splnil.

Lpics: Hybridně hardwarem-akcelerovaný nasvětlovací engine pro počítačovou Kinematografii.

 

     Maya je již léta nejpoužívanějším animačním programem ve filmovém průmyslu. Její snadná modifikovatelnost a jednoduchost a samozřejmě také vysoká efektivita z ní dělají skoro ideální program. Avšak do nedávné doby se všechny studia potýkaly se stejným problémem – vysoká doba renderování. To byla velká překážka. Bylo nutné zřizovat rozsáhlé a drahé renderovací farmy, které počítaly snímek po snímku, i několik hodin jediný snímek. Jen pro zajímavost, na jednu vteřinu videa je nutno 25 snímků. V roce 2005 vypustil Pixar Animation studious Svůj vlastní RenderMan pro Mayu volně do prodeje. Jednalo se o první krok v revoluci. Nové povrchy a značná akcelerace umožnily zrychlit renderování o až o 20%. Pravá revoluce přišla s oznámením programu  Lpics.


RenderMan: 2000 seconds

Lpics: 0.1 second

     Jak je vidět na náhledu z filmu Cars od Pixaru výsledek je téměř stejný, až na detail že Lpics vám umožní renderovat v reálném čase. Celý proces zrychlení v podstatě pracuje na principu rozložení renderoveného obrazu. Ten se rozloží do 8 vrstev na základní barvy a další informace nutné pro render. Například Depth of Field nebo motion blur. Vtip je v tom, že každý z těchto 8mi obrázků obsahuje velice málo informací, takže renderování je pouhou formalitou měřenou na [ms]. Po následném zkomponování získáte plnohodnotný obrázek – ovšem za nepatrný zlomek času.

     Celý proces musí být samozřejmě poháněn výkonným profi HW, ovšem nemluvíme zde o miliónech za Renderovací farmy, ale o desítkách tisíc za nějáký ten dvou-processor s profesionální grafikou. Zjednodušení života 3D grafiků je nesporné. Program sice neni zatím v prodeji, ale pokud se tak jednoho dne stane, můžeme si být jistí, že dopad nebude tvrdý jen na poli 3D grafiky. Nemohu se zbavit názoru, že nVidia i ATI by mohli z fleku zavřít vývojové oddělení pro HW.

Tato informace není uplně nová ovšem zůstává stále aktuální. Na stránce vývojářů je ke stáhnutí video demonstrující sílu aplikace. Jedná se o plugin do Maxwel RenderManu nebo do Pixar RenderManu. Stránka vývojářů: http://www.vidimce.org/publications/lpics/

 

zdroj:  www.cgtalk.com

Pro přidání komentáře se přihlašte.
Mesje
kvalita komentáře: 0 Mesje 01. listopadu 2014, 11:16
2 -
sviftcz
kvalita komentáře: 0 sviftcz 14. prosince 2006, 04:11
Da se hybat se vsim na co si jen vzpomenes.
sviftcz
kvalita komentáře: 0 sviftcz 21. září 2006, 19:18
mno tak si stahni to video z toho linku a uveříš v revoluci...
mty
kvalita komentáře: 0 mty 15. září 2006, 02:02
fajn článek, jen jedna podstatná věc... taky mi to nedošlo hned, ale nejedná se tady o žádnou revoluci .. práci (lidí co nasvěcujou, renderujou a pod.) to urychlí, to jo, ale stejně se nejdřív musí pro jediný (!) snímek vygenerovat několik vrstev, což trvá déle, na základě kterých program pak dopočítává světlo, stíny, ..

to znamená, že s objekty ve scéně (aby byl okamžitě vidět výsledek) se tejně hýbat nedá, natož s kamerou, či pouštět realtime animaci....... takže se klidně můžete všichni zbavit názoru, že "nVidia i ATI by mohli z fleku zavřít vývojové oddělení pro HW".....



no každopádně tohle si jen myslim, takže budu jedině rád, když mi to někdo vymluví .)

ale příde mi to do očí bijící, že by někdo najednou přišel s enginem, kterej je rychlejší v řádu tisícinásobků.... :bueh:
  • sviftcz Autor
    sviftcz
  • 2 bodů
  • 3 komentářů
  • 1 hodnocení
  • 09. července 2006, 00:00
  • 3998 zobrazení
  • 0 oblíbené
© 2006 - 2019 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | design & code by expectum.cz & ryz.cz