Jde to Dobré Wow!

Test rigu obličeje

3D Grafika > Charakter / Cartoon / Animace
Test rigu obličeje - 3D grafika - Duffator
Test rigu obličeje - 3D grafika - Duffator

Informace, poznámkyZobrazit dílo na samostatné stránce

První test lehce pokročilejšího obličejového rigu v Blenderu.
Základní model hlavy jsem uplácal v Scupltris, remodelaci a vše ostatní už v Blenderu. Chtěl jsem si vyzkoušet pokročilejší metodu animace obličeje a vyzkoušet novej renderovací engine Cycles. Na finálním renderu vidím, že se všechno nedeformuje uplně ideálně, zvlášť koutky úst vypadají u hlásek "O" a "U" dost divně. Jo a vlasy jsou jen otexturovanej mesh, Cycles vlasový částice zatím nepodporuje... Ale jinak jsem s výsledkem celkem spokojen.

Použitá techhnika, software

Blender 2.6 + Cycles
Sculptris
Garage Band
freesound.org
Pro přidání komentáře se přihlašte.
darkfejzr
kvalita komentáře: 0 darkfejzr 27. února 2012, 18:41
3 super, taky zrovna riguji v blendru
PsychoBahas
kvalita komentáře: 0 PsychoBahas 26. února 2012, 00:29
0.5 -
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 13. února 2012, 10:44
phoob: Jo to já vim, že animování neni sranda. V zrcadle sem na sebe koukal, ale holt zreprodukovat se mi to moc nepodařilo. Tu mimiku ostatních částí obličeje sem se snažil schválně nějak přehnat, je to cartoon charakter a účelem bylo vyzkoušt co rig dokáže, ale ve finále to spíš uškodilo. No co, je to jen první test, chybama se člověk učí.
phoob
kvalita komentáře: 0 phoob 13. února 2012, 08:43
zaprve mas naprosto nesladene pohyby, jsou takove hodne vlacne, nerpilis prirozene, schvalne si zkus sam v zrcadle se mrknout, kdyz budes povidat nejakou vetu, jestli budes takhle podivne vlnit obocim, zvedat oci v sloup apod. ono animace neni zadna sranda... kazdopadne ma nejaky rad, a prevazne vychazi z jednoho pohybu a na nej se nabaluji dalsi.
Musis vetsinou hodne dobre znat veskere mimicke svalstvo, a vedet, co a jak funguje... proto Ti tam vznikaji nelogicke pohyby, ktere pusobi nedobre. Kdybys byl v brne, tak to muzem probrat :)
000
kvalita komentáře: 0 000 11. února 2012, 15:48
0.7 -
hloupy_ivan
kvalita komentáře: 0 hloupy_ivan 11. února 2012, 14:07
no tomuhle já vůbec nerozumím :u
ale je to asi docela náročný, určitě náročnější, než kdejaká rutinní kresbička :))
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 11. února 2012, 12:49
loocas: Dík za opověď, tvarů pusy jsem měl naddefinovanejch asi 9, díval jsem se na reference, ale je pravda že takový O,U a A,E se zas tak markantně nelišily a měl jsem asi blbě rozdělený to hláskování, tou pusou hejbe nějak moc rychle.
loocas
kvalita komentáře: 0 loocas 11. února 2012, 12:22
Duffator: Tak tak - shapekeys, blendshapes, morphing, jedno a to samý. :)

No, odhlídnu-li od toho, že ten model prostě neni líbivej, tak ten rig nefunguje. Ta pusa má snad jen dvě fáze, vůbec neartikuluje a nevypadá to, jako by vyslovovala hlásky/samohlásky. Vůbec. Prostě jen otevřeno/zavřeno.

Navíc ty shapy jsou syntetický a neodpovídaj moc anatomii tak, jak by měly svalový skupiny na sebe navzájem reagovat, když otevřeš pusu, vyceníš zuby atp...

Nastuduj si např. Stop Staring (kniha) a nebo tunu jinejch materiálů na facial expressions a facial rigging. Tohle je na hodně dlouhou diskuzi.
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 11. února 2012, 03:23
TeaPod:No jo, nějak jsem ten overlapping nevychytal. Snažil jsem se právě aby z toho ty keyframy moc nečouhaly a asi jsem to moc přehnal.
TeaPod
kvalita komentáře: 0 TeaPod 11. února 2012, 01:29
2 Hlavně transition mezi keyframy je plynulý. Aby to bylo přirozenější přechod musí být zajimavější - rychlý začátek + pomalý konec pohybu. Nebo sekaný. Teď je tam třeba dojezd 96, 97, 98, 99%, ve skutečnosti ale hlavou s přesnosti na půl milimetru nehýbeš, takže by pohyb hlavy měl končit jasnou těčkou a ne pomalým dojezdem :)
Michal-Tejmar
kvalita komentáře: 0 Michal-Tejmar 10. února 2012, 21:36
2 myslim že je třeba přehlídnout všechno to, že je to stršně chemický, že to působí divně světelně, a přimhouřit oči nad tím, že je to místy hodně přemrštění a nesedí to, tahle práce mně vždycky zajímala, a nikdy sem se nedostal přez průnik kostky a koule (přehánim ale ne moc). Pokud jsme schopný dávat jahůdky za leckerou rutiní (svěží, lehkou, svižnou:-) kresbičku, bylo by nefér tu prudit. takže za mně:
Anee
kvalita komentáře: 0 Anee 10. února 2012, 19:29
0.7 -
Percian
kvalita komentáře: 0 Percian 10. února 2012, 18:22
0.7 -
malinovka
kvalita komentáře: 0 malinovka 10. února 2012, 17:23
to je strašidelný
Duffator
kvalita komentáře: 0 Duffator 10. února 2012, 13:37
loocas:
Mohl bys být prosímtě konkrétnější? Co na tom neni pěkný - styl, tvar obličeje, nebo materiál/svícení? Mám na mysli jen základní model, ne animaci, v tý chyby vidim. Technicky nedobře máš na mysli tu animaci, nebo i kvalitu renderu? Teď přesně nevim co máš na mysli jednoduchym morphingem, ale asi to bude ta technika - preddefinovaný lokální deformace meshe který jsou pak navzájem různě mixovaný - v Blenderu se tomu řiká shapekeys.
mikimaus
kvalita komentáře: 0 mikimaus 10. února 2012, 13:24
dobrej test, akorat se mi nelibi jeji huba, je takova malinka a spicata, ale jinak dobry :)
loocas
kvalita komentáře: 0 loocas 10. února 2012, 13:19
Uff. :ani:

Hele, neni to ono. Neni to ani pěkný, nebo líbivý, ani technicky dobře.

Předpokládám, že jde o jednoduchej morphing? Zapracuj hlavně na jednotlivejch výrazech a až potom na animaci.
HumanART
Body od neregistrovaných
  • Duffator Autor
    Duffator
  • 10.2 bodů
  • 13 komentářů
  • 7 hodnocení
  • 4 hodnocení neregistrovanými
  • 10. února 2012, 12:53
  • 4440 zobrazení
  • 0 oblíbené
© 2006 - 2019 HumanART.cz - všechna práva vyhrazena | kontakt | reklama | podmínky | informace o HumanARTu | design & code by expectum.cz & ryz.cz